شکایتی از خسارت به اموال رانندگان تاکسی‌های اینترنتی ثبت نشده است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان گفت: معمولاً بین رانندگان شرکت تاکسیرانی با رانندگان شرکت‌های تاکسی اینترنتی اختلافاتی وجود داشته است که از اختلاف نظر دو وزارتخانه نشأت می‌گیرد.

هادی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مباحثی که پیرامون نزاع میان تاکسی‌های اینترنتی و تاکسی‌های خط ویژه فرودگاه اصفهان در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، اظهار کرد: اختلافی که در بحث تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد بین وزارت صنعت و معدن و وزارت کشور است.

وی افزود: مطابق ماده ۹ قانون حمل و نقل سوخت، نظارت بر حمل و نقل خودروهای درون شهری سبک و سنگین به طور کلی با شهرداری‌ها است که در نتیجه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی را مطابق این قانون غیرقانونی اعلام می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان تصریح کرد: فعالیت تاکسی‌های اینترنتی از نظر وزارت کشور و شهرداری‌ها غیرقانونی تلقی می‌شود، اما وزارت صنعت و معدن برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی مجوز صادر کرده است، درحالی‌که با این‌وجود، هیچ نظارتی بر عملکرد رانندگان و نحوه رسیدگی به شکایت مردم از آن‌ها وجود ندارد، بنابراین موجب می‌شود این خلاء قانونی ملموس‌تر شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت کشور و وزارت صنعت و معدن در حال شکل‌گیری است که پیش‌بینی می‌شود این شیوه‌نامه به زودی به ثمر نشسته و این مشکلات را رفع کند، امیدوار هستیم وضعیت ایجاد شده بین رانندگان تعیین تکلیف شود و فعالیت تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر شهرداری‌ها قرار گیرد.

منوچهری با اشاره به شایعه درگیری رانندگان خط ویژه فرودگاه اصفهان و رانندگان تاکسی‌های اینترنتی گفت: فرودگاه‌های کشور هیچگونه مجوزی برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در محدوده‌ بسیار نزدیک به فرودگاه صادر نکرده‌اند و اگر این تاکسی‌ها در محدوده تعریف شده فعالیت کنند امکان هرگونه برخورد قانونی با آن‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: رانندگان تاکسی حق هیچگونه برخوردی با رانندگان تاکسی‌های اینترنتی را ندارند، اما حق شکایت برای آنها محفوظ است و بازرسان سازمان تاکسیرانی و واحدهای بازرسی دیگر می‌توانند به صورت قانونی با متخلفان برخورد کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان تاکید کرد: رانندگان تاکسی فرودگاه‌ها حق هیچگونه برخورد شخصی با تاکسی‌های اینترنتی را ندارند و فقط می‌توانند هرگونه تخلف از سوی دیگر رانندگان را به سازمان تاکسیرانی گزارش دهند که در صورت بروز هرگونه درگیری رانندگان بایکدیگر، با برخورد سازمان تاکسیرانی مواجه می‌شوند و قانون نیز وظیفه خود را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه هیچ شکایتی از رانندگان مبنی بر وارد کردن خسارت به اموال شخصی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی ثبت نشده است چون بازرس‌ها نیز در محل فرودگاه‌ها حاضر هستند، بنابراین معمولاً برخوردهای مستقیم رانندگان باهم وجود نداشته است و بازرس‌ها همیشه در محل حاضر هستند تا از برهم خوردن آرامش جلوگیری کنند.

کد خبر 391038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.