مشهد در موضوعات مرتبط با مدیریت شهری الگوی شهرهای کشور است

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تقدیر از شهرداری مشهد برای راه‌اندازی پویش"خط عابر، خط زندگی" با پیوستن به این پویش گفت: شهرداری مشهد در موضوعات مرتبط با مدیریت شهری پیشرو و الگوی شهرهای کشور است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری شهرداری مشهد که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه شاهد تصادفات زیادی در کشور در حوزه درون شهری و برون شهری هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر در کشور جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه این یک عدد بسیار زیاد است، لذا از ابتدای سال جاری برنامه‌ریزی‌های زیادی در وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور برای کاهش این آمار انجام شده است اما هنوز نتوانسته‌ایم این آمار را به‌صورت چشمگیر کاهش دهیم.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: بر همین اساس برای نیمه دوم سال تمام تلاش خود  را خواهیم کرد که بتوانیم تعداد جان باختگان تصادفات را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: وقتی یک هواپیما سقوط می‌کند، افراد جامعه متاثر می‌شوند در حالی‌که هرساله ۱۷ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند و این برابر با سقوط ۱۷۰ هواپیمای فوکر ۱۰۰ است، لذا برای نیمه دوم سال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این تعداد کشته را کاهش دهیم.

جمالی‌نژاد ادامه داد: بر این اساس پویش‌های مردمی که در راستای فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برگزار می‌شود، می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند و تلفات تصادفات درون شهری را کاهش دهند؛ به‌ویژه پویش‌هایی که مردم را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و رعایت کردن قوانین راهنمایی و رانندگی تشویق کند.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد در همه زمینه‌ها میان ۱۳۰۰ شهر و ۳۷ هزار روستای کشور پیشگام بوده و در بیشتر موارد در کشور الگو است، در زمینه پویش"خط عابر، خط زندگی" نیز می‌تواند برای آنها الگو باشد.

وی گفت: بر این اساس به عضویت پویش خط زندگی می‌پیوندم تا بتوانیم رسالت خود را برای ترویج این پویش و کم شدن تلفات تصادفات درون شهری و برون شهری انجام دهیم.

جمالی نژاد با اشاره به برپایی نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری و ایمنی اظهارکرد: نمایشگاه بین المللی مشهد توانسته است این ظرفیت را ایجاد کند که اقدامات آن الگویی برای سایر استان‌های کشور باشد. 

وی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی مشهد در جهت نشان دادن فعالیت‌های حوزه خدمات شهری، ایمنی پیشرو است و در همین راستا فضایی برای فرهنگ‌سازی ایجاد کرده است.

کد خبر 391034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.