بررسی راهکارهای رفع برون‌ریزی آب فضای سبز در معابر عمومی قزوین

مدیر هماهنگی ونظارت بر سازمان های معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین، بیان کرد: فرآیند لازم جهت شناسایی، اولویت بندی، بازدید میدانی، دتایل اجرایی و نحوه اجرا و نظارت مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش ایمنا، محمد وفایی‌راد، اظهار کرد: در راستای بررسی و تعیین راهکارهای اجرایی جهت جلوگیری از ریزش آب حاصل از آبیاری فضای سبز به معابر عمومی به ویژه در ریفوژهای میانی و کناری، کارگروهی متشکل از حوزه‌های نقش آفرین در این امر تشکیل و آغاز به‌کار کرد.

وفایی‌راد از مهمترین معضلات وقوع این امر را معضل ایجاد احتمال بروز سوانح رانندگی به جهت لغزندگی معبر و همچنین هدر رفت آب عنوان کرد.

وی افزود: ایجاد ترافیک به دلیل کاهش یکباره سرعت، ایجاد ناهنجاری در سیمای شهری، ایجاد مزاحمت برای عابرین پیاده، موتورسیکلت و دوچرخه‌سواران از دیگر معضلات می‌باشد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر سازمان‌های خدمات شهری تصریح کرد: عدم آبگیر بودن سطح داخلی ریفوژ به دلیل بالا بودن سطح خاک یا چمن از سطح جداول جداکننده، تنظیم نبودن هانترها و پاچیده شدن آب به دلیل عرض کمتر ریفوژها نسبت به قطر پاچش، شکستگی جداول یا خالی شدن محل درز و یا بروز برخی پدیده‌های طبیعی همچون وزش باد و اشتباهات و بی‌توجهی اپراتورها و نیروهای انسانی از مهمترین دلایل بروز این عارضه است.

وفایی‌راد گفت: این جلسات با مشارکت اعضای پلیس راهور، سازمان ترافیک، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و حوزه‌های عمرانی مناطق به محوریت معاونت خدمات شهری شهرداری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در اولین جلسه فرآیند لازم جهت شناسایی، اولویت بندی، بازدید میدانی و نحوه اجرا و نظارت مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کد خبر 391030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.