هیچ دغدغه‌ای درباره تشعشع دکل‌های مخابراتی وجود ندارد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: هرکجا دغدغه‌ای درباره تشعشع این دکل‌ها وجود داشت، نمایندگان شوراها اعلام کنند تا براساس استاندارد تست تشعشع انجام شود؛ پس از این تست‌گیری مکاتبه‌ای با سازمان انرژی اتمی انجام می‌شود و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت توسط این سازمان بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر مطلب‌زاده پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) با حضور در بیست‌وپنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات به عنوان سازمان ناظر بر صدور و اجرای پروانه اپراتورها انجام وظیفه می‌کند و تاکنون ۱۴ شرکت fcp در کشور دارای مجوز هستند که می‌توانند تلفن ثابت یا خدمات اینترنتی ارائه دهند.

وی افزود: اگر فردی داخل شهرها متقاضی تلفن ثابت است اپراتورها نهایتا تا یک ماه وظیفه دارند این امکان را برای وی فراهم کنند اما به دلیل به صرفه نبودن ایجاد این زیرساخت‌ها برای بخش خصوصی، این اپراتورها در روستاها تعهد واگذاری تلفن ثابت ندارند اما باید وضعیت موجود را در روستاها حفظ کنند.

اپراتورهای تلفن همراه موظف به پوشش همه جاده‌ها هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با اشاره به گلایه‌ها نسبت به ضعف پوشش مخابراتی در برخی جاده‌های کشور، تصریح کرد: اپراتورها موظف به پوشش تمام جاده‌های اصلی هستند به جز مکان‌هایی که به هیچ عنوان امکان پوشش نداشته باشند زیرا امکان پوشش چنین مکان‌هایی ممکن است میلیاردها تومان هزینه درپی داشته باشد اما بازهم پوشش مناسب و صد در صدی انجام نشود.

وی ادامه داد: در روستاهایی که تعهد برای پوشش وجود دارد نیز شرکت‌ها تعهدی برای پوشش مخابراتی در یک اتاق روستایی ندارند زیرا دیوارهای چنین خانه‌هایی عموما باعث ضعف در پوشش می‌شود اما این تعهد در کوچه‌ها و گذرهای روستا وجود دارد.

مطلب‌زاده با بیان اینکه برای حل معضل پوشش مخابراتی روستاها اپراتورها موظف هستند مقداری از درآمد خود را به دولت داده تا دولت برای روستاهایی که تحت تعهد اپراتورها نیست هزینه کند، خاطرنشان کرد: روستاهای استان اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها وضعیت بسیار خوبی در این زمینه دارد چون در برخی استان‌ها روستاهایی با چند صد نفر جمعیت وجود دارد که حتی یک خط ثابت ندارد بنابراین اعتبارات دولتی در تمام کشور پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اعتبارات را بیشتر سمت غرب استان برده‌ایم زیرا به دلیل کوهستانی بودن این مناطق، روستاها وضعیت نامناسبی از لحاظ ارتباطی داشتند، اما با این حال در تلاش هستیم روستاهای بالای ۲۰ خانوار همگی تحت پوشش قرار گیرند، اضافه کرد: اپراتوری که قرار بوده این سرویس را در روستاها ایجاد کند تاکنون ۹۳۰ روستا را تحت پوشش قرار داده و روستاییان می‌توانند پس از ثبت نام، سرویس آن را دریافت کنند.

شکایت از اپراتورها را به ۱۹۵ اعلام کنید

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۵ در وزارت ارتباطات آماده دریافت شکایات از هر کدام از اپراتورها است و از این طریق شکایات بررسی شده و مشکلات رفع می‌شود، ادامه داد: اگر روستاییان با این مسئله روبه‌رو بودند که در آن روستا یک اپراتور پوشش می‌دهد و دیگری نمی‌دهد توسط نمایندگان شوراها اعلام کنند تا این موضوع پیگیری شود.

وی با اشاره به وجود دکل‌های مخابراتی در شهرها افزود: برای اینکه بتوانیم پوشش خوبی داشته باشیم ناچار به وجود دکل‌های تلفن همراه هستیم اما این دکل‌ها تعداد محدودی را پوشش می‌دهد و اگر تعداد مشترک اضافه شود این ترافیک باعث ضعف پوشش مخابراتی می‌شود.

مطلب‌زاده با تاکید بر اینکه از لحاظ ایمنی تمام نکات در ایجاد دکل‌ها رعایت می‌شود، اظهار کرد: هرکجا دغدغه‌ای درباره تشعشع این دکل‌ها وجود داشت، نمایندگان شوراها اعلام کنند تا براساس استاندارد تست تشعشع انجام شود؛ پس از این تست‌گیری مکاتبه‌ای با سازمان انرژی اتمی انجام می‌شود و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت توسط این سازمان تشخیص داده می‌شود اما با این وجود تاکنون حتی یک مورد نیز مشاهده نشده است.

کد خبر 391023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.