باید منابع جدیدی برای  آبیاری فضای سبز ایجاد کنیم

معاون خدمات شهری شهردار شیراز گفت: حفظ منابع آبی و مدیریت مصرف آب جهت آبیاری فضای سبز شهری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا محمد حسن‌پور در جلسه بررسی منابع و مشکلات تامین آب جهت آبیاری فضای سبز که با حضور پرفسور کورندورفر، رئیس دپارتمان محیط زیست شهر درسدن آلمان، مدیران و کارشناسان شهرداری و اساتید دانشگاه شیراز برگزار شد، اظهار کرد: در شهر شیراز مصارف آبی در فضاهای سبز شهری ایجاد شده توسط شهرداری، باغات قصرالدشت و فضای سبز ارتفاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند که با توجه به خشکسالی‌های اخیر این منابع دچار تنش شده است.

وی ادامه داد: برای حفظ و نگهداری و نحوه استفاده از منابع آبی موجود به منظور حفاظت از محیط زیست شهری و تامین سرانه فضای سبز شهری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: باید مدیریت و بهینه‌سازی منابع آبی را به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم علاوه بر حفظ و افزایش بهره‌وری منابع موجود، منابع جدیدی نیز برای آبیاری فضای سبز ایجاد کنیم.

پرفسور کورندورفر، رئیس دپارتمان محیط زیست شهر درسدن آلمان نیز در این جلسه با بیان اینکه شیراز پتانسیل مقابله با خشکسالی را دارد، اظهار کرد: برای انجام هر کاری باید همکاری و تعامل بین تمام مسئولان ذی‌ربط شهری وجود داشته باشد.

کورندورفر ادامه داد: برای مقابله با پدیده خشکسالی شهروندان نیز می‌توانند با کاهش مصرف آب خانگی نقش به‌سزایی در حفظ منابع آبی موجود ایفا کنند.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین شهردار شیراز و شهردار درسدن آلمان در زمینه منابع آّب شهری جهت ارائه مشاوره و همکاری لازم در این خصوص به امضاء رسیده است.

کد خبر 391015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.