مطالبات معلمان شرق اصفهان پرداخت شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: معلمان به ویژه در شرق اصفهان نسبت به دیر شدن پرداخت حقوق و حق‌التدریس‌ها گله‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا در بیست‌وپنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه امیدواریم تمام شوراهای اسلامی به بهترین نحو شرایط را برای آغاز سال تحصیلی فراهم کرده باشند، اظهار کرد: متاسفانه همچنان به شیوه‌های مختلف از مردم برای ثبت‌نام در مدارس وجوهی دریافت می‌شود با وجود آنکه می‌دانیم خدمات آموزش‌وپرورش طبق قانون اساسی رایگان است.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه‌های شهر اصفهان و به ویژه در شرق شهرستان محرومیت‌های آموزشی زیادی وجود دارد، افزود: معلمان به ویژه در شرق اصفهان نسبت به دیر شدن پرداخت حقوق و حق‌التدریس‌ها گله‌مند هستند و این معلمان هرچقدر بخواهند برای رضای خدا کار کنند، نمی‌توانند بدون دریافت مطالبات خود زندگی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان با کمبود ۱۴ هزار نیروی آموزشی مواجه هستیم و تامین این موضوع جزء مطالبات مردمی است و دولت وظیفه دارد اگر نمی‌تواند نیروهای انسانی رسمی را در آموزش‌وپرورش استخدام کند، در خصوص به کارگیری نیروهای حق‌التدریس و پرداخت اضافه کار به معلمان اقدام کند.

با رفتار منافق‌گونه نمی‌توان جزء یاران امام حسین(ع) بود

وی ادامه داد: این روزها یاد و خاطره شهدای کربلا را بیشتر در جامعه می‌شنویم و امید است همه ما آنطور که شعار می‌دهیم پیرو واقعی امام حسین(ع) و یاران ایشان باشیم.

شریعتی‌نیا با اشاره به اینکه ماندگاری نهضت امام حسین(ع) به اخلاص آن وابسته است و امروز این ماندگاری با پیاده‌روی اربعین نمایانگر می‌شود، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا بر کوتاهی نکردن در حق‌الناس تاکید کرده و باید سنگینی این مسئولیت را با وظیفه‌ای که مردم به عهده ما گذاشته‌اند، احساس کنیم و بدانیم اگر چنین دینی بر گردن داشته و منافق گونه زندگی کنیم، نمی‌توانیم جز یاران امام محسوب شویم.

وی اضافه کرد: دوران دفاع مقدس یادآور حرکت ظالمانه استکبار جهانی برعلیه یک نظام نوپا است که جوانان و نوجوانان و دیگر مردم شیعه ایران با الگو گرفتن از پیام عاشورا در برابر آنان ایستادند و نگذاشتند حتی یک متر از میهن اسلامی به دست این دشمنان افتاده باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه همگان استان اصفهان را با نام خطه شهیدان می‌شناسند، تصریح کرد: از میان ۲۳۰ هزار شهید دفاع مقدس، استان اصفهان نزدیک به ۲۴ هزار شهید تقدیم جمهوری اسلامی کرد یعنی بیش از ۱۰ درصد شهیدان دفاع مقدس از استان اصفهان هستند با وجود آنکه پنج درصد مردم کشور در این استان زندگی می‌کنند.

کد خبر 391012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.