هر ماه ۱۰ درصد بودجه شهرداری جذب شده است/راه‌اندازی کلینیک‌های خودرو در شهر

شهردار اصفهان گفت: شهرداری در شش ماه نخست امسال توانسته بودجه‌های خوبی جذب کند، به طوری که میانگین هر ماه ۱۰ درصد بودجه جذب شده که اگر نیمه دوم سال وضعیت با این روال ادامه پیدا کند شرایط بسیار خوبی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _پنجشنبه چهارم مهرماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: درود بر تمام کسانی که در دوران دفاع مقدس جانانه ایستادند و از کشور و ملت ایران دفاع کردند، همواره باید یاد و خاطره آنها را گرامی داشت و از تمام کسانی که در این هفته با برگزاری برنامه‌ها و معرفی وضعیت آن روز تلاش کردند، قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس در هفته جاری، گفت: در هفته جاری شاهد آغاز سال تحصیلی بودیم که این مناسبت را به تمام دانشجویان و دانش آموزان تبریک می‌گوییم.

شهردار اصفهان با اشاره به روز «ایمنی و آتش نشانی» تصریح کرد: آتش نشانان برای تامین ایمنی شهروندان، جان بر کف تلاش می‌کنند؛ بارها به صورت سرزده به دیدار آتش نشانان رفتیم و از نزدیک شاهد تلاش آنها بودیم.

وی ادامه داد: امروز در حوزه پیشگیری حوادث بر «آموزش» تمرکز کرده‌ایم و معتقدیم اگر بتوانیم گروه‌های هدف از جمله دانش آموزان، دانشجویان، کسبه و سایر شهروندان را آموزش دهیم می‌توانیم با شناخت نسبت به بعضی مسائل، وضعیت را کنترل و پیشگیری کرده و قطعا آمار حوادث کاهش پیدا خواهد کرد.

نوروزی با بیان اینکه آمار آتش سوزی‌ها در سطح شهر اصفهان در یکسال اخیر ۲۵ درصد و آمار حوادث دیگر  ۱۵ درصد کاهش یافته است، گفت: این موفقیت‌ها در نتیجه ارائه آموزش‌ها به اقشار مختلف بوده است؛ البته از مردم انتظار می‌رود با آتش نشانان همکاری و در جهت پیشگیری از حوادث تلاش کنند.

تهیه طرح جامع ایمنی بازار

وی با تاکید بر لزوم تامین ایمنی بازار اصفهان، گفت: یکی از دغدغه‌های شهرداری، ایمنی بازار بزرگ اصفهان است که باید تلاش بیشتری در این راستا انجام شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: طرح جامع ایمنی بازار اصفهان تهیه شده و باید تمام دستگاه‌ها از جمله میراث فرهنگی همچنین کسبه همکاری کنند تا برای همیشه شاهد وضعیت ایمن و سالم بازار باشیم و اگر حادثه‌ای رخ داد بتوانیم از این میراث بزرگ به خوبی حفاظت و حراست کنیم.

وی با بیان اینکه هر شش ماه یکبار جمع‌بندی از شرایط مالی و جذب بودجه انجام می‌شود، افزود: شهرداری در شش ماه نخست امسال نیز توانسته بودجه‌های خوبی جذب کند، به طوری که میانگین هر ماه ۱۰ درصد بودجه جذب شده که اگر نیمه دوم سال وضعیت با این روال ادامه پیدا کند، شرایط بسیار خوبی خواهیم داشت.

چراغ شهر زیرزمینی اصفهان شبانه روز روشن است

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از حفاری ۱۰۰۰ کیلومتر از مسیر خط دو متروی اصفهان، گفت: روز پنج‌شنبه هفته گذشته دستگاه حفار(TBM) در تونل بخش شرقی خط دو مترو با ۱۰۰۰ متر حفاری و سگمنت‌گذاری از ایستگاه دارک به زینبیه رسید که موفقیت بسیار بزرگی بود.

وی با بیان اینکه در اجرای خط دو متروی اصفهان از تجربیات خط یک استفاده شده است، افزود: در احداث خط دو استفاده از شیوه‌های جدید مورد توجه قرار گرفته و البته تا چند روز آینده احداث خط دو از جبهه غربی نیز آغاز خواهد شد، پیمانکار فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و این به معنای دو برابر شدن فعالیت‌ها است تا عملیات حفاری به سمت میدان امام حسین(ع) و میدان امام علی(ع) انجام شود و به مسیر حفاری شده از سمت دارک تا این میدان برسد.

نوروزی با بیان اینکه چراغ شهر زیرزمینی اصفهان با توجه به تاریکی محیط شبانه‌روزی روشن است، تصریح کرد: با حضور کارگران، مهندسان و تمام تلاشگران در شهر زیرزمینی اصفهان شاهد روزهای پر رونقی هستیم.

وی تاکید کرد: وقتی فعالیت‌ها در خط دو متروی اصفهان به صورت دو تا سه شیفت انجام شود، می‌توان با سرعت این خط را به ثمر رساند.

شهردار اصفهان گفت: انتظار می‌رود با آغاز سال تحصیلی جدید دانش آموزان، دانشجویان و سایر شهروندان برای انجام سفرهای درون شهری خود به منظور کاهش آلودگی هوا و ترافیک حداکثر استفاده را از حمل ونقل عمومی به ویژه مترو داشته باشند.

بازسازی ۶۰ دستگاه اتوبوس

وی با بیان اینکه زمینه برای استفاده از حمل ونقل عمومی در شهر مساعد است، افزود: تعداد ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در هفته جاری رونمایی و به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه شد.

نوروزی اظهار کرد: در چند روز اخیر تعداد ۱۰ هزار نفر به مسافران مترو اضافه شده و این آمار افزایش نیز می‌یابد؛ البته انتظار استفاده ۱۰۰ هزار نفر مسافر از مترو را داریم چرا که اسفندماه سال گذشته این شرایط در اصفهان رقم خورد و البته در حال حاضر نیز مردم گرایش بیشتری به استفاده از این وسیله پاک و ارزان پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از رانندگان انتظار می‌رود در ترددهای خود مراقب دانش آموزان و دانشجویان باشند تا خانواده‌ها کمتر نگرانی داشته باشند، چرا که سرنوشت آینده شهر در دست این افراد است، تاکید کرد: مردم باید با یکدیگر محبت ورزیده و همدیگر را دوست داشته باشند؛ اگر چنین شود، بسیاری از مشکلات مردم با این رفتارهای مهربانانه برطرف می‌شود و باید این مهم به یک ارزش تبدیل شود تا شاهد شرایط رفتاری خوب بین تمام شهروندان باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس دیواره پازلی میدان امام حسین(ع) ‌با شعار «رسم دلدادگی» به روز رسانی شده است، گفت: دیوار پازلی میدان امام حسین(ع) در مجاورت ساختمان جهان‌نما به مناسبت‌های مختلف تغییر می‌کند.

اصلاح میدان آزادی به منظور رفع ترافیک

وی با اشاره به مشکل ترافیک میدان آزادی، تصریح کرد: با توجه به اینکه این میدان یکی از ورودی‌های مهم شهر و محل تردد بسیاری از شهروندان و مسافران است، همچنین دو دانشگاه بزرگ در آن مستقر شده، علاوه بر آن نیروهای صنایع سنگین از میدان عبور می کنند که در این راستا درصدد اصلاح میدان هستیم تا شرایط بهتری پیدا کند.

نوروزی ادامه داد: بهتر بود حریم میدان آزادی کوچک‌تر و حریم مسیرها بزرگتر می‌شد، اما این اتفاق نیفتاده و در حال حاضر محل تجمع تاکسی‌های برون شهری است و ازدحام زیاد جمعیت را در آن شاهد هستیم که باید برای آنها چاره‌ای اندیشید.

وی با بیان اینکه یک پارک سوار در مجاورت پایانه صفه در حال احداث است، افزود: می‌توان با اصلاح خطوط، بعضی از ایستگاه‌های میدان آزادی را به پارک سوار انتقال داد و تعدادی از خودروها را در این پارک سوار مستقر کرد تا شاهد ترافیک روان در این میدان باشیم.

شهردار اصفهان با اشاره به راه‌اندازی چند پایانه در نقاط مختلف شهر، گفت: پایانه‌های صمدیه، اندیشه، پارکسوار عاشق آباد و دارک احداث می‌شود که اگر بر اساس محاسبات دقیق انجام شود، شهروندان آسایش بیشتری خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه مشکل تجمع تاکسی‌ها در میدان آزادی رفع خواهد شد، افزود: پلیس راهور نیز همکاری‌های خود را با شهرداری ادامه خواهد داد تا تعدادی از تاکسی‌ها به میدان آزادی انتقال پیدا نکنند و در پارک سوار صفه پکیج حمل ونقلی از اتوبوس، تاکسی و مترو ایجاد و شاهد رفاه هر چه بیشتر مردم باشیم.

نوروزی با اشاره به رفع مشکل پارک حاشیه‌ای خودروها در معابر شهر، تصریح کرد: از یکسال گذشته در خصوص پارک ساعتی برنامه‌ریزی شده البته نیاز به تعامل بیشتر مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط دارد که امیدواریم در آینده نزدیک پارک ساعتی در شهر اصفهان اجرایی شود؛ هرچند در هیچ کجای کشور این طرح اتفاق نیفتاده، اما اگر پارک ساعتی اجرایی شود بسیار از مسائل ترافیکی شهر برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: تحقق کامل طرح پارک ساعتی صد درصد نیاز به همکاری شهروندان دارد و باید اقدامات زیادی برای رفع مشکلات ترافیکی شهر انجام شود و نباید اجازه داد شرایط ترافیکی بدتر شود.

حمل و نقل عمومی توسعه می‌یابد

شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در بین شهروندان برای استفاده بیشتر از وسایل حمل ونقل عمومی، اظهار کرد: شهروندان نباید برای کوچکترین کارها با خودروی شخصی وارد خیابان شوند؛ در این راستا شهرداری در حال توسعه حمل و نقل عمومی است از این رو باید استفاده از اتوبوس، مترو و تاکسی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید وضعیت ترافیکی شهر اصفهان به عنوان یک شهر جهانی با تدابیر پیش‌بینی شده، بهتر شود.

احداث زیرگذر در اتوبان کشوری

نوروزی در پاسخ به درخواست ساکنان مجتمع زیتون در مجاورت پایانه صفه برای احداث زیرگذر در اتوبان کشوری برای تردد ساکنان این مجتمع همچنین ایجاد امکانات تفریحی برای کودکان این نقطه از شهر، گفت: این مجتمع در مجاورت پایانه صفه قرار دارد و به یک محله منفصل تبدیل شده زیرا احداث اتوبان شهید کشوری، فاصله‌ای بین آن با شهر ایجاد کرده است، اما در طرح‌های آینده و ساخت و سازهایی که در چشمه طوطی (پشت مجتمع زیتون) انجام خواهد شد، تمام امکانات رفاهی و مورد نیاز شهروندان مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در مجاورت پارکسوار صفه، قطعه زمینی وجود دارد که در صدد هستیم آن را تبدیل به موقعیت خوبی برای تامین نیازهای شهروندان ساکن در این نقطه از شهر کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه راه‌های ورود و خروج به پارکسوار صفه در حال بررسی است، گفت: زیتون با منطقه چشمه طوطی در حال توسعه است و تعاونی‌های مختلف در این نقطه با تملک زمین در حال ساخت و ساز هستند که زیتون در دل آنها قرار می‌گیرد و آینده خوبی در انتظار این محله خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بازدید و بررسی مسائل مجتمع زیتون به همراه مدیر منطقه شش انجام خواهد شد تا دغدغه شهروندان برطرف شود.

نوروزی با اشاره به احداث خیابان حدفاصل مفتح به آزادگان در ملک شهر، گفت: این خیابان به طول۵۰۰ متر و عرض ۳۰ متر است که تاکنون مبالغ زیادی برای آزادسازی آن پرداخت شده است.

۲۰ میلیارد تومان هزینه برای آزادسازی خیابان حدفاصل مفتح به آزادگان

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان برای آزادسازی خیابان حدفاصل مفتح به آزادگان هزینه شده است، تصریح کرد: طرح این خیابان نیاز به اصلاح داشت که انجام و مصوبات آن دریافت شده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ پلاک آزادسازی و تنها چهار پلاک دیگر در مسیر آزادسازی کامل این خیابان قرار دارد که امیدواریم مالکان با شهرداری توافق و دغدغه شهروندان منطقه رفع شود.

وی با بیان اینکه مدیر منطقه ۱۲ در اولین فرصت آسفالت بخش‌های آزادسازی شده خیابان را باید انجام دهد، تاکید کرد: بهمن ماه سال‌جاری باید عملیات احداث خیابان حدفاصل مفتح به آزادگان انجام و مورد بهره‌برداری قرار ‌گیرد.

بررسی موانع ترافیکی در خیابان سپیده کاشانی

شهردار اصفهان در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان ساکن در منطقه ۱۰ که گلایه‌مند از ایجاد موانع ترافیکی در خیابان سپیده کاشانی و افزایش ترافیک به ویژه با آغاز سال تحصیلی جدید بود، گفت: عرض خیابان سپیده کاشانی بین هشت تا ۹ متر است که در این خیابان کم‌عرض بارگذاری زیادی انجام شده، مغازه‌های متعددی در دو طرف خیابان وجود دارد که با توجه به مراجعه زیاد شهروندان مشکلات ترافیکی به وجود آمده است.

وی افزود: شهرداری در صدد برطرف کردن مشکلات ترافیکی خیابان سپیده کاشانی است، از این رو در یک سمت خیابان تابلوهای توقف ممنوع نصب کرد که رضایتمندی شهروندان را همراه داشت، اما این گلایه شهروند قابل بررسی است.

نوروزی با اشاره به پیاده‌روهای نامناسب و مزاحمت‌های ناشی از فعالیت تعمیر کنندگان خودرو در خیابان مصلی، تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای پیاده‌روسازی خیابان مصلی در بودجه سال‌جاری در نظر گرفته و پیمانکار نیز انتخاب شده، اما با توجه به اینکه در این نقطه از شهر یک ایستگاه مترو نیز طراحی شده، پیاده‌روسازی را با تاخیر مواجه ساخته است.

وی اظهار کرد: از طرف ورودی مصلی به سمت ساختمان بسیج می‌توان پیاده روسازی‌ها را آغاز کرد، البته باید به تعمیرکنندگان خودرو نیز تاکید کرد که هر چه زودتر نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

شهردار اصفهان گفت: باید کلینیک‌های خودرو هر چه زودتر در نقاط مختلف شهر راه‌اندازی شود.

کد خبر 391009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.