آیندگان ما را چگونه قضاوت می‌کنند؟

مدیر گروه گردشگری دانشگاه اصفهان در اینستاگرام خود به بنر پلاستیکی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واکنش نشان داد و نوشت: نمی‌دانم آیندگان از دیدن این بنرهای پلاستیکی چه قضاوتی درباره ما خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهای گذشته کشیده شدن بنری که در آن نام "وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی" درج شده بود، بر روی کاشی کاری "سازمان میراث فرهنگی کشور" حاشیه‌های زیادی به پا کرده است. این کاشی کاری اثر استاد محمد اصاحی بوده و به بخشی از هویت ساختمانی که معماری آن را نیز به حسین امانت نسبت داده شده، تعلق دارد.

حال این تغییر بنر که با واکنش‌های فراوان مواجه شد، سوژه آخرین پست "سجاد باغبان ماهر" مدیرگروه گردشگری و موزه داشگاه هنر اصفهان و مدیرگالری ساربان شده است، او در آخرین پست خود نوشته است:

این تصویر به صورتی کاملا نمادین تنزل و سقوط آزاد سطح شعور و کیفیت مدیریت بر میراث فرهنگی کشور را نشان می‌دهد.

نشانه‌ای که توسط یکی از شاخص‌ترین هنرمندان معاصر طراحی و به شیوه کاشی و لعاب سنتی اجرا شده و بخشی از هویت این نهاد بود، توسط بنر پلاستیکی یعنی نازل‌ترین ابزار اطلاع‌رسانی دولتی در ایران پوشانده می‌شود.

نهادی که بناست حافظ هویت ما باشد، چنین بی‌هویت شده است. یادم هست که استادان ما در تحلیل تزئینات بناهای تاریخی تبدیل آجرکاری و کاشی‌کاری به گچ‌بری‌های دوره قاجار را نشانه بی‌ثباتی آن دوره و تمایل به سهل الوصولی و رسیدن به نتیجه در کمترین زمان می‌دانستند. چون شاهان قاجار نسبت به شاهان پیشین اعتماد به نفس کمتری درباره طول حکومت خویش داشتند.

نمی‌دانم آیندگان از دیدن این بنرهای پلاستیکی چه قضاوتی درباره ما خواهند داشت.

کد خبر 391006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.