معرفی فرهنگ کرمانشاه به زائران اربعین

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: با مهیا کردن فضای معنوی و برپایی موکب‌ها و در قالب پیام‌های فرهنگی و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، باید فضای معنوی مطلوبی را در شهر برای جلب توجه و رضایت زائران اربعین فراهم کنیم.

سالار احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و اینکه امنیت امروز ما مدیون امام و خون شهدا است، اظهار کرد: با مهیا کردن فضای معنوی و برپایی موکب ها و  در قالب پیام های فرهنگی و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی باید فضای معنوی مطلوبی را برای جلب توجه و رضایت زائران اربعین فراهم کنیم.

احمدزاده در ادامه اظهار داشت: باید جهت اسکان موقت زائران گرامی اربعین به پارک ها، هیئات‌ها، حسینیه ها و مساجدی که در مسیر خیابانها و ورودی اصلی کرمانشاه هستند کمک کنیم که به صورت شبانه روزی در خدمت زائرین باشند.

وی همچنین گفت: نگاه ما این است که با تمرکز بر روی مسائل شهری همچون نظافت شهر، تعمیر و روکش آسفالت خیابانها، مسائل بهداشتی و ایمنی در عبور و مرور می توانیم موجبات رضایتمندی زائران و مهمانان عزیزی  را که  از کرمانشاه به سمت خسروی و ایلام  می روند فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمانشاه ادامه داد: برای روزهای بارندگی که به موکب ها آسیبی وارد نشود و همچنین پارکینگ برای پارک خودروها هم تدابیری اندیشیده شده است تا زائران گرامی با خاطره ای خوش از کرمانشاه به شهرهای خود بازگردند.

احمدزاده، در خصوص مشارکت مردم در این مراسم گفت: اکثر موکب ها هم مردم محورند و مردم هستند که با برپایی موکب ها از زائران امام حسین(ع) پذیرایی می کنند و ما در جهت رفع بعضی کمبودها و نواقص از طریق شهرداری، ستاد عتبات عالیات، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در خدمت موکب داران هستیم.

وی همچنین در مورد بازگشت خیل عظیم عزاداران اربعین حسینی از مرز خسروی به سمت کرمانشاه گفت: زائرن چون خسته هستند ترمینال‌ها باید آماده باشند. همچنین ما نظارت ویژه بر قیمت کرایه خودروهای سبک و سنگین داریم و برای امنیت این عزیزان تدبیراتی در نظر گرفته شده است و سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی برای جابجایی زائران اربعین آمادگی کامل دارند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه قریب به صد سال افتخار میزبانی از زائرین امام حسین (ع)  را هم از داخل کشور و هم کشورهای همجوار دارد و قدمگاه خیلی از عزیزان و بزرگان بوده است به همین دلیل باید کرمانشاه و فرهنگ پهلوان پروری و مهمان‌نوازی مردم کرمانشاه را به زائران اربعین معرفی کنیم.

کد خبر 390993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.