مسیر دوچرخه‌سواران در منطقه ۳ هموار می‌شود

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: به منظور تسهیل در عبور و مرور دوچرخه‌سواران و تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه، بیش از ۲۱۰۰ متر طول جدول‌گذاری در سال جاری انجام و مسیر دوچرخه از خودروها تفکیک می‌شود.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تاکنون بیش از هفت کیلومتر مسیر دوچرخه در محدوده منطقه سه شهرداری اصفهان احداث شده که ۹۰ درصد از این مسیرها کاملاً مجزا از ترافیک عبوری و پیاده روها است.

وی با تاکید بر بسترسازی ایجاد هوای پاک و تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه سواری در محدوده مرکزی شهر، افزود: منطقه سه در مرکز شهر واقع شده و تردد خودرویی در این محدوده بالاست لذا مسیرهای ویژه و درجه یک همانند خیابان باغ گلدسته که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته مدنظر کارشناسان این منطقه بوده که با این طراحی و طول بیش از دو کیلومتر مسیر دوچرخه جدید در برنامه های سال جاری انجام خواهد شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به تحول خیابان‌های سطح منطقه، تصریح کرد: در تابستان سال‌جاری تفکیک مسیر دوچرخه از ترافیک خیابان سپاه با جدول‌گذاری حدود ۴۰۰ متر طول انجام شده و خیابان‌های حافظ، سیدعلیخان، شهید موحدیان با هزینه‌ای بیش از چهار میلیارد ریال در برنامه‌های آتی مسیر دوچرخه سواری قرار گرفته است.

وی با اشاره به ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس در منطقه سه گفت: با راه‌اندازی مسیر شماره ۲۹ حدفاصل میدان امام علی(ع) تا میدان بزرگمهر تا مقصد دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان (اصفهان)، تعداد چهار ایستگاه طول مسیر از نوع سرپناه و نیمکت نصب شده است و هشت ایستگاه دیگر با صرف هزینه‌ای حدود ۸۰۰ میلیون ریال ایجاد خواهد شد.

کارگر با اشاره به ساماندهی تابلوهای هدایت مسیر خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه با حجم زیادی از تردد گردشگر مواجه هستیم، ساماندهی و بازنگری تابلوهای هدایت مسیر یا اطلاعاتی با هدف تسهیل در آدرس‌دهی اماکن تاریخی و گردشگری را با اختصاص بیش از یک میلیارد ریال در برنامه سال‌جاری خود قرار داده‌ایم.

کد خبر 390984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    0 0
    لطفا سری به مسیر دوچرخه در خیابان سپاه بزنید و نتیجه آن را بررسی کنید. مسیر دوچرخه در خیابان سپاه تنها به نفع موتور سوارها شده است و دوچرخه سوارها از ترس آنها جرات عبور از این مسیر را ندارند!