ترامپ ورود مقام‌های ایران و خانواده‌ آن ها به آمریکا را ممنوع کرد

رئیس‌جمهور آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی بامداد پنجشنبه ورود مقام‌های ارشد حکومت ایران به آمریکا به عنوان مهاجر یا برای اهداف غیرمهاجرتی را تعلیق کرد.

به گزارش ایمنا، دونالد ترامپ با صدور فرمانی سفر و مهاجرت مقام‌های ارشد ایرانی و بستگان درجه یک آن‌ها را به ایالات متحده ممنوع اعلام کرد.

وی در این فرمان با ادعاهایی نظیر حمایت ایران از تروریسم، بازداشت شهروندان آمریکایی، مشارکت در بحران انسانی، تهدید همسایگان، تهدید کشتیرانی بین المللی و انجام حملات سایبری، اعلام کرد که اعمال محدودیت و تعلیق بر ورود مقام‌های ارشد ایرانی و خانواده‌های آنان به عنوان مهاجر یا غیرمهاجر به ایالات متحده را در راستای منافع کشورش می‌داند.

براین اساس، رئیس جمهور آمریکا، ورود مقام‌های ارشد ایرانی و بستگان درجه یک آنان را چه به عنوان مهاجر و چه غیر مهاجر به ایالات متحده ممنوع اعلام کرد.

براساس فرمان جدید ترامپ، کسانی که اقامت دائم ایالات متحده را دارند یا پیش از این فرمان به عنوان پناهنده یا مهاجر پذیرفته شده‌اند، از این ممنوعیت مستثنی هستند.

وی شناسایی مقام‌های ایرانی مشمول این فرمان و کسانی را که امکان مستثنی شدن از آن را دارند، برعهده وزیر خارجه آمریکا گذاشته است.

جزئیات فرمان

رئیس رجمهور آمریکا در این فرمان اجرایی گفته است: «من تعلیق ورود مقام‌های ارشد حکومت ایران و اعضای خانواده درجه یک آنها به آمریکا به عنوان مهاجر یا غیر مهاجر را اقدامی در راستای منافع ایالات متحده آمریکا تشخیص می‌دهم.»

در این فرمان اجرایی همچنین آمده است: «اینجانب به موجب این فرمان، ورود مهاجرتی و غیرمهاجرتی اشخاص مشخص شده در بند ۱ این اعلانیه را برای منافع ایالات متحده مضر می‌دانم و ورود این افراد به آمریکا بایستی مشمول محدودیت‌ها و استثنائاتی باشد.»

در بند ۱ این اعلانیه آمده است: «بدین‌وسیله، ورود اشخاص زیر به آمریکا به عنوان مهاجر یا غیرمهاجر تعلیق می‌شود: الف) مقام‌های ارشد حکومت ایران و ب) اعضای درجه ۱ خانواده‌های مقام‌های ارشد حکومت ایران»

در بند ۴ این فرمان، افرادی که این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها شامل حال آن‌ها نمی‌شود شرح داده شده‌اند.

طبق این بند، این فراد عبارتند از: الف) تمامی افرادی که به صورت قانونی مقیم دائمی ایالات متحده هستند؛ ب) تمامی افرادی که ایالات متحده به آن‌ها پناهندگی اعطا کرده است یا تمامی پناهندگانی که برای ورود به ایالات متحده پذیرفته شده‌اند و ج) هر فردی که وزیر خارجه آمریکا تشخیص دهد ورود او به آمریکا تناقضی با منافع ایالات متحده ندارد. 

دولت آمریکا گفته که این دستورالعمل، تا زمانی که وزارت خارجه وجود آن را لازم تشخیص دهد لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 390972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.