۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مزایای مصرف آناناس چیست؟

مصرف آناناس دارای خواص بی‌شماری مانند مقابله با بیماری‌ها، بهبود فرآیند هضم غذا، کاهش خطر ابتلا به سرطان، تسکین علائم آرتروز و همچنین کاهش التهاب است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آناناس میوه خوش طعمی است که سرشار از انواع ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و آنزیم‌هایی برای مقابله با بیماری‌ها است. مطالعات بسیار نشان داده‌ است که مصرف آناناس باعث کاهش خطر ابتلا به چاقی، مرگ زود هنگام، دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود. تنها یک فنجان آناناس دارای ۸۲.۵ کالری است و ۱۳۱ درصد از ویتامین C  مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. در ادامه به بررسی بعضی خواص مصرف آناناس می‌پردازیم:

مقابله با بیماری‌ها

رادیکال‌های آزاد موجود در بدن به سلول‌های سالم آسیب وارد می‌کند، بنابراین می‌تواند باعث التهاب مزمن، تضعیف سیستم ایمنی بدن و بیماری‌های خطرناک دیگر شود. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند تاثیر رادیکال‌های آزاد را خنثی کند؛ آناناس سرشار از آنتی‌اکسیدانی به نام فلاونوئید است که باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری قلبی و حتی سرطان می‎شود.

بهبود فرآیند هضم غذا

آناناس دارای آنزیمی به نام "بروملین" است که به بهبود هضم غذا کمک می‌کند؛ بروملین مولکول‌های پروتئین را می‌شکند و به آمینو اسید و پپتید تبدیل می‌کند. زمانی که مولکلوهای پروتئین شکسته می‎شود، توسط روده کوچک، راحت‌تر جذب می‌شود. علاوه بر این، بروملین موجود در آناناس به افرادی که به نارسایی لوز المعده مبتلا هستند نیز کمک می‌کند، زیرا لوز المعده این افراد آنزیم گوارشی کافی تولید نمی‌کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

زمانی که سلول‌ها به طور غیر قابل کنترل شروع به رشد و تکثیر کنند، بیماری سرطان به وجود می‌آید. ترکیبات موجود در آناناس می‌تواند التهاب مزمن و استرس اکسیداتیو ناشی از سرطان را کاهش دهد. نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد بروملین مانع رشد سلول‌های سرطانی موجود در پوست، کیسه صفرا، معده، روده و دیگر قسمت‌های بدن می‌شود. همچنین این آنزیم موجب تولید مولکول‌هایی می‌شود که به سلول‌های سفید خون در نابودی سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.

تسکین علائم آرتروز

 نتایج بررسی‌های محققان نشان داده است که بروملین موجود در آناناس، یک ضد التهاب قوی است که نقش مهمی در درمان آرتروز دارد. بنابراین مکمل‌های آنزیم گوارشی که شامل بروملین است، همانند دیگر داروهای رایج آرتروز به تسکین درد کمک می‌کند.

افزایش ایمنی بدن و کاهش التهاب

ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌های موجود در آناناس به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب کمک زیادی می‌کند. نتایج بررسی‌های محققان ثابت کرده است افرادی که آناناس مصرف می‌کنند، کمتر از سایرین در معرض عفونت‌های باکتریایی و قارچی قرار می‌گیرند و بدن آن‌ها بیشتر از بقیه افراد، توانایی مقابله با بیماری‌ها را دارد.

کد خبر 390969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.