ارتباط بین فشار خون و زوال عقل چیست؟

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد نوسانات فشار خون، سرعت زوال عقل را در مبتلایان به این بیماری افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تحقیقات اخیر نشان داده است که بیماری آلزایمر و دیگر مشکلات مربوط به زوال عقل با سلامت قلبی عروقی مرتبط است. نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ در مجله Neurology منتشر شد ثابت کرد افراد مسنی که دارای فشار خون بالا هستند، بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند. گروهی از محققان هلندی به منظور بررسی این موضوع که آیا نوسانات فشار خون باعث افزایش سرعت زوال عقل در مبتلایان به آلزایمر می‌شود؟ مطالعه‌ جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی ۴۶۰ فرد با میانگین سنی ۷۲ سال را مورد بررسی قرار دادند؛ همه افراد شرکت‌کننده در مطالعه به بیماری آلزایمر مبتلا بودند. نتایج بررسی‌های جدید نشان داد پیشرفت زوال عقل در افرادی که بیشترین نوسانات فشار خون را تجربه کردند نسبت به بقیه افراد، سریع‌تر بود. محققان با ارزیابی اطلاعات پزشکی ۴۶ فرد که به طور روزانه فشار خون خود را اندازه‌گیری می‌کردند دریافتند رابطه چشمگیری بین نوسانات فشار خون و پیشرفت سریعتر زوال عقل بعد از گذشت یک سال وجود دارد.

به گفته محققان  نوسانات فشار خون، سرعت زوال عقل را در مبتلایان به این بیماری افزایش می‌دهد؛ بنابراین اگر فردی به زوال عقل مبتلا است باید فشار خون خود را تنظیم کند تا از پیشرفت این بیماری جلوگیری کند. همچنین مصرف دارو یا تغییر سبک زندگی افراد ممکن است به کاهش پیشرفت بیماری کمک کند و حتی ممکن است زوال عقل منجر به نوسانات فشار خون شود. برای مشخص کردن این موضوع مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

نتایج این مطالعه در مجله  Hypertension منتشر شده است.

کد خبر 390967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.