۸ میلیارد تومان دیه به جانباختگان سیل شیراز پرداخت می‌شود

پرداخت در مجموع هشت میلیارد تومان به عنوان دیه جانباختگان سیل پنجم فروردین‌ دروازه قرآن در جلسه عصر چهارشنبه شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید.

به گزارش ایمنا، این تصمیم در حالی به تایید اعضای این شورا رسید که دستگاه قضایی نتیجه نهایی بررسی‌ها و حکم دادگاه در این زمینه را اعلام نکرده است.

براساس اظهارات اعضا شورای شهر شیراز، پرداخت دیه از سوی شهرداری صرفا اقدامی داوطلبانه بوده و دلیلی مبنی بر تقصیر شهرداری نیست.

با تصویب این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود که از محل ماده ۱۶ بودجه شهرداری نسبت به پرداخت دیه جان‌باختگان سیل ۵ فروردین دروازه قرآن شهر شیراز اقدام کند.

بر این اساس مقرر شد مبلغ ۸۰ میلیارد ریال در یکی از ردیفهای اعتباری بودجه ۹۸ شهرداری کسر و به ردیف اعتباری ماده۱۶ دستورالعمل نحوه هزینه کردبودجه شهرداری اضافه شود.

در لایحه پیشنهادی به شورای شهر در این باره آمده است:‌ اوج میهمان‌نوازی و روحیه ایثارگری مردم شیراز در کمک به حادثه دیدگان سیل پنجم فروردین ماه، برگ زرینی بود بر تاریخ انسانیت و انسان دوستی این خطه و شهرداری شیراز نیز به منظور همراهی با این حرکت ارزشمند مردم، برای کاهش آلام واردشده برخانواده و جبران بخشی از آثار ایجاد شده نسبت به پرداخت دیه جانباختگان اقدام می‌کند.

براثر سیل پنجم فروردین ۹۸ دروازه قرآن شیراز ۲۱ نفر جان خود را از دست دادند.

مصوبات شورای شهر برای اجرایی شدن باید به تایید فرمانداری برسد.

کد خبر 390957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.