ترامپ: استیضاح تاثیر مثبتی در انتخابات برای من خواهد داشت

مهم‌ترین اخبار و تحولات سیاسی امروز جهان را در بسته خبری "بین الملل ایمنا" بخوانید.

به گزارش ایمنا، برگزیده اخبار جهان طی بیست و چهار ساعت گذشته را می‌توانید در بسته خبری پیش رو مطالعه کنید:


یونیسف: دو میلیون کودک یمنی از رفتن به مدرسه محروم هستند

یونیسف گزارش کرد که آموزش حدود ۳.۷ میلیون کودک یمنی نیز به دلیل عدم پرداخت حقوق معلمان برای بیش از دو سال، در معرض خطر قرار دارد.m«سارا بیسولو نیانتی» نماینده یونیسف در یمن در این خصوص گفت: «خشونت، آوارگی و حملات به مدارس، مانع از دسترسی بسیاری از کودکان به مدرسه شده است». ائتلاف تحت رهبری ریاض، حدود پنج سال پیش، در مارس ۲۰۱۵، تجاوزات هوایی به یمن را آغاز کردند و بسیاری از مناطق مسکونی را هدف حملات بمباران خود قرار دادند. طبق این گزارش، دستکم ۱۰ هزار نفر در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند و ۲۴ میلیون نفر دیگر نیاز شدید به کمک دارند و در معرض قحطی قرار گرفته‌اند. سازمان ملل اعلام کرده است که یمن بعد از افغانستان، کامرون و جمهوری آفریقای مرکزی، بدترین وضعیت انسانی را دارد و در نتیجه درگیری‌ها و تجاوز عربستان به این کشور، یک مدرسه از هر پنج مدرسه دیگر قابل استفاده نیست. یونیسف اعلام کرده است،کودکانی که مجبور به ترک مدرسه شده‌اند، تا حد زیادی در معرض خطر انواع متفاوتی از استثمار هستند که شامل پیوستن به جنگ، کودکان کار و ازدواج زودهنگام می‌شود.این سازمان همچنین در بخشی از گزارش خود اعلام کرد که  ۱.۸ میلیون کودک زیر پنج سال در یمن از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

پیام پوتین به اعضای ناتو

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به ائتلاف نظامی ناتو تاکید کرد تا استقرار موشک در اروپا را که بر اساس پیمان ۱۹۸۷ قوای هسته‌ای میان برد منع شده است، به حالت تعلیق در بیاورد. نگرانی‌هایی از این بابت وجود دارد که روسیه و آمریکا پس از آنکه واشنگتن از این پیمان خارج شد، به دنبال یک رقابت تسلیحاتی بروند. آمریکا دولت مسکو را به نقض این پیمان متهم و روسیه این اتهام را رد می‌کند. پوتین امروز (چهارشنبه) به ناتو نوشت: ما به ناتو تاکید می‌کنیم تا همانند روسیه استقرار موشک‌های مستقر در زمین را متوقف کند. بر اساس پیام پوتین، روسیه پس از تدابیر راستایی آزمایی آماده اجرایی کردن این تدابیر است. نامه پوتین به چین نیز ارسال شده است. در این نامه همچنین آمده است: مادامی که آمریکایی‌ها از استقرار موشک‌های خود در اروپا اجتناب کنند، ‌روسیه هم موشک‌های میان برد و کوتاه برد در اروپا یا سایر کشورها مستقر نمی‌کند.

‍ٖترامپ: استیضاح تاثیر مثبتی در انتخابات برای من خواهد داشت

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در نشستی با رییس‌ جمهوری عراق در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: کشور در بهترین روندی که تاکنون داشته، قرار دارد و شنیده‌ام که او (نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا) می‌خواهد (من را) استیضاح کند. این ادامه شکار موهومات است. وی افزود: همه می‌گویند اگر پلوسی این کار را انجام دهد، در انتخابات تاثیر مثبتی برای من خواهد داشت. دونالد ترامپ با زیر سوال بردن آغاز روند تحقیقات استیضاح پیش از انتشار متن گفت‌وگوی خود با ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین گفت: ضمنا او (پلوسی) حتی متن مکالمات آن تماس تلفنی را ندیده است. این گفت‌وگو عالی بود. چندی پیش گزارش شد که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی‌ای که اواخر ماه ژوئیه با همتای اوکراینی خود داشته، از این رییس‌جمهوری درخواست کرده که درباره احتمال "فساد" جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش تحقیقاتی انجام دهد.

سفیر سابق آمریکا: کنگره به عربستان در بی‌ثباتی خاورمیانه کمک می‌کند

رابرت جردن از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ سفیر آمریکا در عربستان سعودی بود و نویسنده کتاب "دیپلمات صحرا: درون عربستان سعودی پس از ۱۱ سپتامبر" است. او در مطلبی برای پولیتیکو نوشت: حمله ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی سعودی که ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و فرانسه همگی به ایران نسبت می‌دهند، نشان می‌دهد خاورمیانه چقدر به جنگ نزدیک است. رابرت جردن تاکید کرد: اما تمرکز بر رفتار ایران نباید باعث چشم‌پوشی از نقش خود عربستان سعودی در وخیم کردن شرایط از جمله نقش فاجعه‌بار آن در جنگ داخلی یمن شود. اکنون خیز برداشتن برای ارائه پشتیبانی نظامی آمریکا به عربستان سعودی، سیگنال کاملاً غلطی را به ریاض می‌فرستد که رفتارش طی چند سال گذشته به جایگاه جهانی آمریکا آسیب رسانده و امنیت ما را تهدید کرده است. سفیر پیشین ایالات متحده گفت: کنگره بررسی می‌کند که آیا به حمایت ایالات متحده از جنگ ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن پایان دهد یا خیر. کنگره باید فروش تسلیحات ایالات متحده و دیگر حمایت‌ها از این ائتلاف را نه تنها برای پایان دادن به درگیری هولناک متوقف سازد، بلکه این را هم روشن کند که عربستان سعودی باید برای جلوگیری از درگیری گسترده منطقه‌ای اقداماتی انجام دهد. او افزود: من پیچیدگی‌های روابط آمریکا-سعودی را تجربه کرده‌ام و شاید اکنون سخت‌ترین دوره در حدود ۹ دهه روابط دوجانبه ما باشد. در دوران تصدی‌ خودم با دولتی سعودی مواجه بودم که تکذیب می‌کرد ۱۵ تن از هواپیمارباهای ۱۱ سپتامبر شهروند سعودی بودند و نسبت به تهدید افراطگرایی مذهبی که تهدیدی علیه دو کشور بود، کور بود. بعد، همانند اکنون، رهبران سعودی از اذعان به خطراتی که دیگران به وضوح می‌دیدند، امتناع می‌کردند. اکنون، برعکس آن زمان، این خطر نشات گرفته از شهروندان رادیکالی عربستان سعودی نیست بلکه از خود رهبری سعودی است.  رابرت جردن تاکید کرد: در میان بسیاری از اقدامات آشکاری که عربستان سعودی در چند سال گذشته انجام داده است، دو مورد در ذهن نمایندگان ایالات متحده و عموم مردم آمریکا ثبت شده است؛ درگیری فاجعه‌آمیز آن در جنگ در یمن و قتل وحشتناک جمال خاشقجی، ستون نویس واشنگتن پست. محمد بن سلمان، ولیعهد بی پروای عربستان سعودی، در هر دو مورد متهم است.

واکنش ترامپ به میانجی‌گری‌های ماکرون بین آمریکا و ایران

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا احتمال دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را رد نکرد و گفت: من هرگز احتمال چیزی را رد نمی‌کنم. رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی در جمع خبرنگاران در نیویورک درباره تلاش‌های امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای ایفای نقش میانجی‌گری بین آمریکا و ایران گفت: ما نیازی به میانجی‌گر نداریم. ایران می‌خواهد کاری را انجام دهد و تصور نمی‌کنم نیازی به میانجی‌گر داشته باشیم. وی در ادامه افزود: او (ماکرون) دوست من است، ولی به دنبال هیچ میانجی‌گری نیستیم. آنها می‌دانند با چه کسی باید تماس بگیرند.وی در ادامه در پاسخ به وجود این سناریو که آیا او با روحانی رئیس جمهور ایران طی هفته جاری در نیویورک دیدار خواهد کرد، اظهار داشت: ما هیچ برنامه‌ای برای دیدار نداریم. برخی گفته‌اند که شاید آنها با یکدیگر دیدار کنند.ترامپ افزود: خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد. ولی ما در شرایط کنونی هیچ برنامه‌ای برای دیدار و گفت‌وگو نداریم. البته من هرگز احتمال چیزی را رد نمی‌کنم. این در شرایطی است که ترامپ پیش از این در جمع خبرنگاران بار دیگر در اظهاراتی توهین آمیز، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده بود. وی در این باره ادعا کرد: ایران واقعا یک کشور ترور است. من بارها گفته‌ام که ایران در زمینه حمایت از تروریسم در جهان، کشور شماره یک است. اکنون ایران رفتار و فعالیت‌های به مراتب ضعیف تری نسبت به قبل دارد. ایران یک کشور متفاوت تر شده است؛ البته از زمانی که من به قدرت رسیده‌ام. رئیس جمهور آمریکا گفت: اجازه بدهید این طور بگویم. چیزهای زیادی در ارتباط با ایران در حال اتفاق افتادن است. چیزهای بسیاری نسبت به آنچه شما می‌دانید. چیزها بسیار بیشتری نسبت به آنچه رسانه‌ها شاید بدانند، ولی چیزهای زیادی در حال رخ دادن است.

آمریکا چند فرد و شرکت چینی را در ارتباط با ایران تحریم کرد

در بحبوحه نشستها و دیدارهای مجمع عمومی سازمان ملل میان دیپلماتها و رهبران کشورهای مختلف برای کاهش تنشها میان تهران و واشنگتن، خزانه داری آمریکا یک شرکت کشتیرانی چینی و یک شرکت نفتی دیگر و همچنین چند فرد دیگر را در ارتباط با تحریمهای ایران در لیست تحریم قرار داده است. براساس گزارش پایگاه خبری عرب نیوز، آمریکا شرکت نفتکش کاسکو (COSCO) و شرکت نفت «کانکورد» متعلق به چین را تحت تحریم قرار داده است. آمریکا همچنین چند فرد دیگر نیز در لیست تحریمهای خود قرار داده است. وزیر خارجه آمریکا گفته این شرکتها به دلیل انتقال نفت ایران تحت تحریم قرار گرفته‌اند. وی که در جمع منافقین در نیویورک صحبت میکرد افزود: واشنگتن به تفهیم خطرات هرگونه تعامل اقتصادی با ایران به کشورهای دیگر ادامه خواهد داد.

کد خبر 390934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.