اجرای طرح سفیران فرهنگی در کرج

شهردار کرج با اشاره اجرای طرح سفیران فرهنگی در این شهر، گفت: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های آموزش شهروندی است برای نخستین‌بار در مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهر کرج به اجرا در می‌آید.

به گزارش ایمنا، علی‌اصغر کمالی‌زاده مدارس را از مهم‌ترین ارکان تعلیم و تربیت برشمرد و اظهار کرد: مدارس به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی، تربیتی و آموزشی وظیفه تربیت صحیح دانش‌آموزان در ابعاد گوناگون دینی، اخلاقی، اجتماعی، کشف استعدادها و هدایت آن‌ها در مسیر مناسب را به عهده دارند.

وی ادامه داد: دوران تحصیل فرصتی مغتنم برای درونی کردن مسایل اجتماعی و شهروندی در دانش‌آموزان است.

شهردار کرج با بیان اینکه در قالب طرح استقبال از مهر تعداد ۱۴۰ مدرسه و سه دانشگاه از سوی شهرداری آماده‌سازی شده است، اضافه کرد: در این طرح که همه ساله توسط معاونت‌ها و مناطق شهرداری کرج به اجرا در می‌آید، اموری همچون پاکسازی و شست و شوی دیوارها و محوطه مدارس سطح شهر، ممنوعیت انجام حفاری در روزهای پایانی شهریور تا اوایل مهرماه، شست و شوی خیابان‌ها و نهرها، گل کاری و توزیع آسفالت در حیاط و معابر اطراف مدارس انجام می‌شود.

کمالی‌زاده با اشاره اجرای طرح سفیران فرهنگی در این شهر، تصریح کرد: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های آموزش شهروندی است برای نخستین‌بار در مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهر کرج به اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: پس از ارایه آموزش‌های لازم به ۴۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر این افراد به عنوان سفیران فرهنگی شهر با مدیریت شهری در ارتباط خواهند بود.

شهردار کرج با بیان اینکه این سفیران، انتقال دهنده آموزش‌های فرا گرفته شده به خانواده‌ها هستند، خاطرنشان کرد: آموزش‌پذیری کودکان در سنین دبستان بسیار بالاست به طوری که مطالب درسی و آموزشی همگام با انجام نقاشی، کارهای دستی و بازی‌های متنوع سریع‌تر و ماندگارتر در ذهن آنان نقش می‌بندد.

کمالی زاده، تاکید کرد: آموزش شهروندی کلید توسعه شهری است و بی‌تردید این توسعه بدون مشارکت شهروندان میسر نمی‌شود.

کد خبر 390919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.