بازدید بیش از یک‌میلیون گردشگر از بناهای ثبت جهانی استان اصفهان

از ابتدای سال، یک‌میلیون و ۸۲۷ هزار ۷۵۱ نفر گردشگر داخلی و خارجی از بناهای تاریخی ثبت جهانی استان اصفهان بازدید کردند، که از این تعداد نزدیک به ۱۶۰ هزار نفر گردشگر خارجی بودند.

به‌گزارش ایمنا به نقل از روابط‌عمومی پایگاه‌های ثبت جهانی استان اصفهان، فریبا خطابخش مدیر پایگاه جهانی میدان امام اصفهان در خصوص بازدید گردشگران داخلی و خارجی در مجموعه میدان جهانی امام گفت: عمارت عالی‌قاپو در طی شش‌ماهه اخیر سال جاری درمجموع با ۳۷۵ میلیون و ۹۱۹ بیشترین بازدیدکننده داخلی و خارجی را در میان بناهای تاریخی میدان امام به خود اختصاص داده است.

او اظهار کرد: از تعداد کل بازدیدکنندگان عمارت تاریخی عالی‌قاپو ۳۳۷ هزار و ۵۲۵ نفر بازدیدکننده داخلی و ۳۷ هزار و ۵۵۵ نفر گردشگر خارجی بودند.

خطابخش همچنین تعداد کل بازدیدکنندگان مسجد امام اصفهان را در شش‌ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۱۱۸ هزار و ۸۵۸ نفر گردشگر داخلی و ۳۸ هزار و ۹۵۵ نفر گردشگر خارجی بودند.

او در ادامه به تعداد گردشگران بازدیدکننده از مسجد شیخ لطف‌الله اشاره کرد و گفت: ۱۱۰ هزار و ۴۱۹ گردشگر داخلی و خارجی در شش‌ماهه نخست سال جاری از این بنای تاریخی بازدید کردند، که از این تعداد ۷۷ هزار و ۳۳۰ نفر گردشگر داخلی و ۳۱ هزار و ۸۹۹ نفر گردشگر خارجی بودند.

آصفه بدر مدیر پایگاه جهانی باغ‌موزه چهلستون نیز آمار بازدیدکنندگان داخلی و خارجی باغ‌موزه چهلستون را از تاریخ اول فروردین‌ماه سال جاری تا پایان شهریورماه را ۳۳۸ هزار و هفده نفر اعلام کرد.

او اظهار کرد: از تعداد کل بازدیدکننده داخلی و خارجی ۳۰۰ هزار ۱۲۵ نفر گردشگر داخلی و ۳۴ هزار ۲۷۷ نفر گردشگر خارجی بودند.

سید مهدی موسوی موحد مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع اصفهان نیز تعداد بازدیدکنندگان مسجد جامع را طی شش ماه گذشته ۳۶ هزار و ۴۳۹ نفر ذکر کرد.

او تعداد گردشگران داخلی را ۲۳ هزار و ۶۸۱ نفر و تعداد گردشگران خارجی را ۱۲ هزار ۳۷۹ نفر عنوان کرد.

سمیه فرهادی مدیر پایگاه جهانی باغ فین کاشان نیز آمار گردشگران بازدیدکننده از باغ فین و موزه فین کاشان را ۸۰۸ هزار ۲۵۲ گردشگر داخلی و خارجی اعلام کرد.

او تصریح کرد: از کل گردشگران بازدیدکننده از باغ و موزه فین کاشان ۷۱۸ هزار ۷۶۷ نفر از باغ فین و ۸۹ هزار و ۴۸۵ نفر از موزه باغ فین کاشان بازدید کردند.

به گفته او تعداد بازدیدکنندگان ایرانی از باغ فین ۶۸۸ هزار ۲۳۸ نفر و موزه باغ فین ۸۸ هزار ۵۸۰ نفر و تعداد گردشگران خارجی بازدیدکننده از باغ فین کاشان ۳۰ هزار ۵۲۹ نفرم موزه باغ فین ۹۰۵ در شش‌ماهه نخست سال جاری بوده است.

کد خبر 390916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.