تداوم صعود شاخص کل بورس واحد امروز ۳ مهرماه

شاخص کل بورس تهران که از ساعت هشت و ۵۵ دقیقه امروز روند افزایشی در پیش گرفته بو، ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه کاهشی شد اما در نهایت با دو هزار و ۲۰۲ واحد رشد مثبت به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افزایش ۲۲۰۲ واحدی به رقم ۳۱۴ هزار و ۴۰۹ رسید. روند افزایش شاخص کل بورس امروز نیز ادامه یافت در نهایت ۲۴۸ سهم در بورس و ۳۲۶ سهم در فرابورس با رشد قیمت مواجه شدند. همچنین در مجموع ۱۶۰ سهم در بورس و فرابورس ایران با کاهش قیمت روبه رو شدند.

بر این اساس امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۲۲۰۲ واحدی روبه رو شد و به رقم ۳۱۴ هزار و ۴۰۹ واحدی رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن نیز با رشد یکهزار و ۱۱۹ واحد توانست تا رقم ۹۱ هزار و ۵۵۰ رشد کرد. در کنار این شاخص آزاد شناور نیز ۳۷۸۸ واحد رشد کرد و به تراز ۳۶۳ هزار و ۲۱۳ رسید.

شاخص بازار اول نیز با رشد ۱۷۸۸ واحدی رقم ۲۲۸ هزار و ۶۶۵ واحدی را تجربه کرد در عین حال شاخص بازار دوم  با رشد ۳۶۳۷ واحد تا عدد ۶۳۸ هزار و ۶۵۰ بالا رفت. سرمایه‌ گذاری غدیر، بانک پاسارگاد، سرمایه‌ گذاری صندوق بازنشستگی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هر کدام به ترتیب ۱۸۹، ۱۴۶، ۱۳۲ و ۱۰۹ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند اما پالایش نفت اصفهان، فولاد آلیاژی ایران، پتروشیمی پارس و ملی صنایع مس ایران هرکدام به ترتیب ۱۱۴، ۵۳، ۴۷ و ۴۲ واحد روی شاخص‌های بازار تاثیری کاهشی داشتند.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد معامله ۷۶۸ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش بیش از ۲۲۱ میلیارد تومان بود بدین ترتیب این گروه بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

گروه‌های بانک و موسسات اعتباری، شیمیایی، فلزات اساسی و سیمانی‌ها پس از گروه خودرو بیشترین ارزش را به خود اختصاص دادند.

ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۲۱۵۳ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از شش میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار رقم ۵۰۷ هزار و ۴۵۴ را تجربه کرد.

در بورس تهران در مجموع ۲۴۸ سهم با رشد قیمت و ۱۰۴ سهم با افت قیمت روبرو شدند، اما در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثبت ۴۸ و تعداد نمادهای منفی ۱۰۴ را تجربه کردند.

آیفکس نیز با رشد حدود ۳۰ واحد به روند افزایشی خود ادامه داد و به تراز ۴۱۶۸ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۸۸۵ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به رقم ۱.۷ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

کد خبر 390915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.