۹۸.۶  درصد از بودجه آموزش‌وپرورش اصفهان برای حقوق پرسنل هزینه می‌شود

معاون توسعه و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۹۸.۶ درصد از بودجه اداره کل آموزش و پرورش استان برای حقوق و مزایای پرسنل هزینه می‌شود و مبلغ کمی برای کیفیت بخشی به فضاهای آموزشی مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد میرپور در مراسم اهدا لوازم التحریر خریداری شده با هزینه حذف قبوض کاغذی به دانش آموزان کم برخوردار منطقه دارک اصفهان، اظهار کرد: در مجموعه استان اصفهان حدود ۸۵۰ هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند که در بیش از شش هزار واحد آموزشی، در ۴۱ ناحیه، منطقه و شهرستان،  از دورترین نقاط استان؛ از خور و بیابانک تا فریدونشهر، پشت کوه سوم، آران و بیدگل و سمیرم تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در کل کشور و بر اساس سیاستگذاری رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و همه افرادی که خدمتگذار نظام هستند برای مجموعه آموزش و پرورش اتفاق افتاده است و بارها در مجموعه آموزش و پروش از همه دستگاه‌ها خواسته می‌شود فارغ از پست سازمانی خود به آن کمک کنند.

معاون توسعه و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در مجموعه آموزش و پرورش همه فعالیت‌ها سرمایه‌گذاری است و هزینه نیست. بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال برای آموزش و پرورش استان هزینه می‌شود که از این مقدار ۹۸.۶ درصد این عدد برای پرداخت هزینه حقوق و مزایای پرسنل آموزش و پرورش استفاده می‌شود. در مجموعه استان حدود ۵۵ هزار همکار در حال همکاری برای آموزش ۸۵۰ هزار دانش آموز استان هستند.

وی اضافه کرد: این درصد یعنی ما درصد خیلی کمی از پولی که نظام جمهوری اسلامی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهد برای بحث کیفیت بخشی به فضاهای آموزشی و آموزش دانش آموزان مصرف می‌شود.

میرپور خاطرنشان کرد: اگر حرکات قشنگی مانند حرکات شرکت برق شهرستان نبود، ما در حوزه کیفیت بخشی به آموزش با مشکل روبه‌رو بودیم. در همین مدارس ناحیه هزینه برق، آب و گاز مدارس نیز با مشکل مواجه است و ما امکان جبران این هزینه‌ها وجود ندارد؛ چنین اقداماتی موجب دلگرمی است. تا  این نظام آموزشی بر اساس ساختاری که در سند تحول که به تائید مقام معظم رهبری رسیده و رئیس جمهور نیز آن را ابلاغ کرده است انجام شود.

کد خبر 390913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.