از پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر رونمایی شد

در نشست بسیج رسانه از پوستر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز _چهارشنبه سوم مهرماه_ به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست بسیج رسانه، برگزار شد. در این نشست رضا صفری، رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان با اشاره به برگزاری دوره های متعدد و سلسله نشست برای اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان بسیج رسانه به دنبال روشن کردن حقایق و فراهم کردن بسترهایی برای فعالیت و آگاه سازی جامعه است تا اصحاب رسانه از این بستر استفاده مناسب کنند.

وی افزود: در این راستا دوره‌های مختلفی جهت تقویت خبرنگاران ایثار و شهادت برگزار کردیم. همچنین سلسله نشست هایی برای اصحاب رسانه را در دستور کار قرار داده ایم زیرا چرایی هایی که در جامعه وجود دارد، با قلم اصحاب رسانه رفع می‌شود. همچنین پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر را پیش رو داریم که به زودی نشست خبری برای آن برگزار می‌کنیم.

اصفهان بیش از هر استان دیگری درگیر دفاع مقدس بود

همچنین مهدی سیوندیان در این نشست با بیان اینکه اصفهان شهر شهیدان است، اظهار کرد: اصفهان از نظر تعداد یگان‌های نظامی در جایگاه دومین استان کشور قرار دارد. لشکر ۱۴ امام حسین، لشکر ۸ نجف اشرف و... از افتخارات این استان در دوران دفاع مقدس است. اصفهان از نظر تعداد شهیدان نیز نخستین استان کشور است. دو هزار فرمانده شهید در دوران دفاع مقدس از این شهر به جبهه رفته اند. باید بتوانیم این افتخار عظیم استان به خوبی جلوه دهیم. اصفهان بیش از هر استان دیگری درگیر دفاع مقدس بود. این افتخار را داریم که در شهری زندگی می‌کنیم که همه کوچه‌های آن از عطر شهدا آکنده است.

وی با بیان اینکه آغاز جنگ از طرف ایران نبود، تصریح کرد: باید به پایان جنگ توجه کنیم. در پایان این جنگ کشوری که متجاوز شناخته شد، کشور عراق بود. استکبار جهانی نقشه داشت که در جهان جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد. از همین رو می‌خواست انقلاب ما که یک انقلاب اسلامی بود را نابود کند. پس ازاینکه متوجه شدند نمی‌توانند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند برنامه‌ای برای تشکیل یک گروه به نام داعش(دولت اسلامی عراق و شام) راه اندازی کردند، اما خوشبختانه امروز آثار زیادی از این گروه باقی نمانده است و سپاه تقریبا این گروه را منحدم کرده است.

این فرمانده گروه توپخانه دوران دفاع مقدس در پاسخ به این پرسش که آیا در اتمام دفاع مقدس ایران به خواسته هایش رسید؟ تصریح کرد: متاسفانه در قرار داد ۵۹۸ مشخص نکردیم که غرامت‌ها چگونه پرداخت شود. خواسته‌هایمان بیش از این چیزی بود که در این قرار داد به دست آوردیم. در این قطعنامه ۷۰ درصد خواسته ها از طرف ایران است و دارای محاسن زیادی است.

بزرگترین دستاورد جنگ این بود که جهان جمهوری اسلامی را باور کرد

در ادامه این نشست مرتضی نریمانی در این نشست در خصوص نقش جهاد سازندگی در ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد:‌ زمانی که نیروهای عراق به ایران حمله کردند ارتش و سپاه وارد میدان رزم شد. جایگاه ارتش و سپاه در این میدان مشخص بود، اما جهاد سازندگی زمانی که وارد میدان جنگ شد هیچ تعریفی از حضور جهاد در جنگ نداشتیم. با دیدن نیازهایی که در منطقه بود متوجه وظیفه‌مان شدیم. جهاد هویت خود را در این دید که نیازهای مناطق جنگی را بر طرف کند. جهاد سازندگی ارگانی بود که با ابتکار حضرت امام خمینی برای بعد سازندگی کشور ایجاد شد. حضرت امام(ره) در خصوص فعالیت های دو ارگان سپاه و جهاد سازندگی می‌فرمودند: جهاد و سپاه دو بال انقلاب است. هر فعالیتی که جهاد سازندگی در منطقه دفاع مقدس انجام داد ابتکار بود، اما امروزه اثری از جهاد سازندگی نیست.

وی افزود: به تعبیر امام(ره) سپاه پاسداران قوه قهریه‌ای است که دشمنان را از کشور دور میکند و جهاد سازندگی محبت دوستان انقلاب را جلب میکند. هر فعالیتی که جهاد سازندگی در جبهه انجام داد برای محافظت از رزمندگان اسلام بود.

مدیر کانون جهادگران جهاد سازندگی و وقایع‌نگار دوران دفاع مقدس در زمینه نقش مردم در جبهه‌ها در خصوص شروع جنگ گفت: این جنگ از سال‌ها قبل میان دو کشور وجود داشت، اما پس از پاره کردن قطع‌نامه آتش این جنگ شعله ور شد. دشمنان دنبال این بودند که جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد. بزرگ ترین دست آورد بین المللی ما در این جنگ این بود که جهان جمهوری اسلامی را باور کرد.

نریمانی با بیان اینکه در روزهای آغاز جنگ چیزی نداشتیم که با آن بجنگیم، افزود: یکی از همکارانمان در ارگان جهاد سازندگی در قرار گاه نوح برای خرید یک لندی کرافت به یکی از کشورهایی شمالی و کمونیستی در آن زمان مراجعه کرد. پس از این که به علت تحریم بودن موفق به خرید لندی کرافت نمیشوند به مسئول فروش آن کارخانه می‌گوید: خودمان لندی کرافت می‌سازیم. پس از مدتی خبرساختن لندی کرافت به همان کشور میرسد و هیئتی برای بازدید از آن لندی کرافت به ایران می آیند. این نشان می‌دهد که ما در دید بین الملل میان کشورهای جهان مطرح هستیم.

کد خبر 390905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.