نمایندگان از حاشیه امنی برخوردار نیستند

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا اگر در جامعه ای تنها آرا نمایندگان مجلس شفاف باشد فشار ها علیه آنها مضاعف خواهدشد اما اگر در تمامی مجامع تصمیم‌گیر نظام شفافیت وجود داشته باشد قطعا این فشار پخش ها خواهد شد.

مهدی شیخ نماینده مردم تهران با اشاره به اهمیت شفافیت در جامعه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند به جز مسائل امنیتی و نظامی در بقیه مسائل باید شفافیت وجود داشته باشد، نمایندگان طرحی را مبنی بر شفافیت آرای مجامع تصمیم‌ گیر نظام مطرح کردند که بر اساس این طرح آرا و مذاکرات آن‌ها باید به صورت شفاف معین شود.

وی پیرامون مضرات شفافیت آرا در بهارستان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان از هیچ حاشیه امنی برخوردار نیستند و در جنبه های مختلف آسیب پیذیری بسیار بالایی دارند. اگر در جامعه ای تنها آرا نمایندگان مجلس شفاف باشد فشار ها علیه آن‌ها مضاعف خواهد شد، اما اگر در تمامی مجامع تصمیم‌ گیر این شفافیت وجود داشته باشد این فشار کمتر خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات تند از سوی برخی علیه نمایندگان خاطر نشان کرد: هیچ سابقه ای از این افراد و پایگاه های سیاسی آن‌ها پیرامون شفافیت آرا وجود ندارد اما با توجه به لایحه ها و طرح های خاص  اخیر در مجلس این افراد خواستار شناسایی و علنی شدن رای نمایندگان شده اند. قطعا مطرح کردن شفافیت از این طیف جنبه ای سیاسی در پی دارد؛ این افراد ابهامات زیادی در مسائل مختلف فعالیت های خود دارند که بهتر است ابتدا در این موارد شفاف سازی کرده و بعد از آن خواستار شفافیت آرا نمایندگان باشند.

شیخ پیرامون حاشیه سازی و تهمت به برخی نمایندگان مجلس افزود: متاسفانه کسانی که ادعای دینداری آن‌ها گوش فلک را کر کرده است اتهاماتی نا روا  را باز نشر کرده اند و با برملا شدن حقیقت نیز حاضر به عذرخواهی نیستند. این خلاف اخلاق اسلامی است. افرادی  که خود را دیندار می دانند و دیگران متهم به بی دینی میکنند به راحتی آبروی مومنی را می برند و با برملا شدن حقیقت نیز حاضر به عذرخواهی نیستند. این دسته از عقاید افراطی بسیار خطرناک هستند و مخالف دین و اخلاق اسلامی اند.

به گزارش ایمنا، در طرح شفافیت رای نظام تقنینی تمامی شوراها مقرر شده است که مجامع و نهادهای موثر در فرآیند قانون‌گذار تصمیم‌گیرنده نظام از جمله مجلس شورای اسلامی، هیئت وزیران، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی، شوراهای شهر و روستا، خبرگان رهبری و شورای نگهبان موظف به علنی سازی رای اعضا و انتشار آن و همچنین علنی‌سازی مذاکرات در درگاه اینترنتی خود هستند.

کد خبر 390898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.