مرگ یک دانش آموز براثر مسمومیت دارویی/ پرونده اسیدپاشی اصفهان درحال پیگیری است

آزادی کارگران بازداشتی هپکو اراک، بی‌اطلاعیِ رئیس بهزیستی از علت بازداشت ۴ کارمند، فوت یک دانش آموز بر اثر مسمومیت دارویی، کشف ۸۰ کیلوگرم حشیش در بهبهان، ثبت نام ۹۸.۵ درصد دانش آموزان در کلاس‌ها و جزئیات جدید در خصوص پرونده اسیدپاشی های اصفهان را در بسته خبری اجتماعی سوم مهرماه ایمنا می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسیدپاشی‌ در اصفهان در مهرماه سال ۱۳۹۳ خورشیدی به وقوع پیوست و در جریان این اسیدپاشی‌ها، حداقل چهار نفر از زنان مورد حمله قرار گرفتند. خبرهای اسیدپاشی در اصفهان، امنیت مردم شهر را مختل کرد، زنان و دختران شهر کمتر در معابر عمومی حضور می یافتند.

سردار محسن حسن خانی رئیس پلیس آگاهی گفت: همچنان در حال پیگیری این پرونده هستیم که در صورت حصول نتیجه حتما به سمع و نظر مردم می رسد.

وی افزود: پلیس آگاهی پرونده های جنایی را کنار نمی گذارد و این پرونده ها همچنان جریان دارند.

وی ادامه داد: در راستای رسیدگی به این نوع پرونده ها در برخی موارد، مشکلاتی وجود دارد یا برخی از موضوعات زود رسانه ای می شوند یا مسائل دیگر در کنار این اتفاقات، سبب می شود تا دیرتر به کشف برسیم.

سردار حسن خانی در پاسخ به این سئوال که گفته می شود در رابطه با پرونده اسیدپاشی دو نفر دستگیر شده اند، گفت: فرد جدیدی در این رابطه دستگیر نشده است.

۱۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد زنجان آزاد شدند

در سفر وزیر دادگستری به استان زنجان ۱۵ تن از زندانیان جرایم مالی و غیر عمد با کمک ستاد دیه و دستور دادستان کل این استان آزاد شدند.

سید علیرضا آوائی وزیر دادگستری، در سفر به زنجان از زندان مرکزی این استان بازدید کرد. در این بازدید و در مراسمی که با حضور استاندار زنجان، رییس کل دادگستری و مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان برگزار شد، ۱۵ نفر از زندانیان مالی و جرائم غیر عمد با کمک ستاد دیه و دستور دادستان کل این استان، از زندان آزاد شدند.

حدود ۸۰ کیلوگرم حشیش در بهبهان کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان گفت: ۷۹ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش در شهرستان بهبهان کشف و یک قاچاقچی در این رابطه دستگیر شد.

ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی "خیرآباد" بهبهان با اقدامات تخصصی و رصد اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ حامل مواد مخدر مطلع و خودروی مذکور را در جاده "گچساران ـ بهبهان" شناسایی و متوقف کردند.

در این رابطه یک نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی شد.

تمام کارگران بازداشتی هپکو آزاد شدند

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار درباره آخرین وضعیت کارگران هپکو گفت: وزیر به زیر مجموعه های مرتبط در وزارتخانه دستور رفع مشکل کارگران را ابلاغ کرده و کارگران بازداشتی هم آزاد شدند.

کریم یاوری،مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری مشکلات و مطالبات کارگران شرکت هپکو اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بازداشت کارگرانی که صرفاً برای مطالبات قانونی و حقوق معوقه خود به صورت مسالمت آمیز اعتراض می‌کنند، موکداً مخالف است.

وی افزود: علت تشدید بروز مشکلات در هپکو، عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار ادامه داد: در مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصمیم گرفته شد تا وزارت راه و شهرسازی با تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه نسبت به عقد قرارداد خرید ۲۴۰۰ دستگاه ماشین آلات هپکو اقدام کند و این مهم باید انجام گردد تا مشکلات حل و فصل شود.

بی‌اطلاعیِ رئیس بهزیستی از علت بازداشت ۴ کارمند

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۴ کارمند سازمان بهزیستی کشور که اویل هفته جاری دستگیر شدند همچنان در بازداشت بسر می برند، اظهار کرد: اطلاعات دقیقی از جزئیات پرونده در اختیار سازمان نیست اما همانطور که مسئولین مربوطه عنوان کرده‌اند در ارتباط با موضوع پرونده‌ بهزیستی شهرستان ملارد بوده است.

وی تصریح کرد: این افراد برای ادای توضیحات درباره اتهامی که وجود دارد بازداشت هستند و هنوز نه دادگاهی برگزار و نه جرمی ثابت شده است.

حاجی میرزایی: بیش از ۹۸.۵ درصد دانش‌آموزان در کلاس‌ها ثبت‌نام کردند

وزیر آموزش و پرورش گفت: دسترسی‌های کمّی آموزشی به حد خوبی رسیده و بیش از ۹۸.۵ درصد دانش‌آموزان در کلاس‌ها ثبت‌نام کردند و باید فرصت‌های آموزشی را به‌صورت کیفی‌تر توسعه دهیم

محسن حاجی میرزایی افزود: یکی از آن محورها، توسعه عدالت آموزشی است. دسترسی‌های کمّی آموزشی به حد خوبی رسیده و بیش از  ۹۸.۵ درصد دانش‌آموزان در کلاس‌ها ثبت‌نام کردند و باید فرصت‌های آموزشی را به‌صورت کیفی‌تر توسعه دهیم و در این مورد نیز مدارس دولتی که ۸۶ درصد مدارس را تشکیل می‌دهند در اولویت قرار دارند.

«آجیل» شما را لاغر می‌کند

دانشمندان هاروارد در یک بررسی جدید دریافتند، مصرف روزانه مقداری آجیل به کاهش وزن افراد کمک می‌کند.

دانشمندان توصیه می‌کنند، افراد به جای مصرف میان وعده‌های ناسالم مانند تنقلات و شکلات، مصرف آجیل را جایگزین کنند.

آجیل ها سرشار از چربی‌های اشباع نشده سالم، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند اما اغلب برای کاهش وزن مصرف نمی شوند زیرا کالری متراکم دارند.

محققان باور دارند، مصرف آجیل با کمک به کاهش وزن و تأمین مواد غذایی مورد نیاز بدن به کاهش ریسک سکته قلبی، مغزی و دیابت نیز کمک می‌کند.

مرگ دردناک دانش‌آموز تهرانی به خاطر قصور پزشکی

پسر دانش آموز به خاطر یک سرماخوردگی به بیمارستان رفت و دیگر به خانه بازنگشت. او به خاطر قصور پزشکی روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.

فروردین امسال پسر ۱۳ ساله‌ای به دلیل سرماخوردگی شدید همراه خانواده‌اش به بیمارستان شفای پردیس رفت و در حالی که روی پایش یک لکه قرمز بود پزشک معالج درخواست کرد که MRI بگیرد تا علت قرمزی روی پایش مشخص شود.

این پسر دانش آموز در حالی که به خاطر سرماخوردگی در بیمارستان بود مسئولان MRI را انجام ندادند و تنها دو آمپول پنی سیلین و آسپرین به او تجویز و پسر بچه را راهی خانه شان کردند. پسر ۱۳ ساله که حالش خوب شده بود به خانه رفت، اما ظهر ساعت یک بود که حال این دانش آموز بد شد و خانواده اش او را به بیمارستان شهید لواسانی رساندند.

ساعت ۳ ظهر بود که این دانش آموز تهرانی روی تخت بیمارستان شهید لواسانی بستری شد و پزشکان در همان بررسی ابتدایی به خانواده اش اعلام کردند که آمادگی هر اتفاقی را داشته باشند. عقربه‌ها ساعت ۴ عصر را نشان می‌داد که این پسر روی تخت بیمارستان به کام مرگ فرو رفت و تلاش پزشکان برای نجات جان این دانش آموز بی فایده ماند.

با گذشت حدود هفت ماه از مرگ تلخ پسر ۱۳ ساله، پزشکی قانونی در نظریه‌ای علت مرگ را مسمومیت دارویی اعلام کرد و خانواده این پسر با حضور در دادسرای امور جنایی از دو بیمارستانی که فرزندشان تحت نظر قرار داشت اعلام شکایت کردند.

۵ تن خامه و پنیر پیتزا غیربهداشتی در فریمان

سرهنگ جواد خرسند فرمانده انتظامی شهرستان فریمان "از توابع خراسان رضوی" از کشف ۵ تن و ۳۵۰ کیلو خامه و پنیر پیتزا غیربهداشتی در این شهرستان خبر داد و در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی سودجو قصد توزیع موادغذایی غیربهداشتی در سطح واحدهای صنفی را دارد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با تحقیقات فنی و با اشراف اطلاعاتی محل دپوی مواد غذایی فاسد را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی و به همراه کارشناسان اداره بهداشت در بازرسی از این مکان ۵ تن خامه و ۳۵۰ کیلو پنیر پیتزای غیربهداشتی را کشف کردند.

کد خبر 390889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.