۴۹ مجتمع‌ رفاهی خدماتی در اصفهان در حال بهره‌برداری است

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه ۴۹ مجتمع‌ رفاهی خدماتی در استان اصفهان در حال بهره‌برداری است، گفت: استان اصفهان از نظر مجتمع‌های رفاهی خدماتی در حال بهره برداری، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمدعلی صلواتی امروز _ چهارشنبه سوم مهرماه_ در آیین کلنگ زنی مجتمع خدماتی رفاهی زاینده رود اظهار کرد: یکی از سیاست های وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادف جاده ای است و از جمله کارهایی که در این راستا انجام می شود احداث مجتمع های خدماتی رفاهی، صدور موافقتانه های اصولی و صدور پروانه برای اینگونه مجتمع هاست.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از نظر مجتمع های رفاهی خدماتی در حال بهره برداری رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: استان اصفهان به لحاظ قرار گرفتن در چهار راه ترانزیتی کشور و عبور عمده سفرهای ترانزیتی و ... یکی از استان های مهم کشور محسوب می شود بر همین اساس در حال حاضر ۴۹ مجتمع خدماتی رفاهی در سطح استان اصفهان در حال بهره برداری است که سه مجموعه از این تعداد در هفته دولت به بهره برداری رسید.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه از سال ۱۳۷۷ احداث هرگونه واحد تک منظوره در حاشیه راه ها و جاده ها ممنوع شده است، تصریح کرد: یکی از محاسن مجتمع های خدماتی رفاهی ایجاد رفاه و امنیت برای مسافران بوده و در زمان سفر قطعا مردم نیازمند ارائه خدمات شایسته هستند و این مجتمع ها می توانند نیاز سوخت، تهیه مواد غذایی، را تهیه کرده و خدمات شایسته را در قالب نمازخانه، رستوران و... را به مردم ارائه دهد.

وی ادامه داد: مجتمع های خدماتی رفاهی توقف بیش از حد مسافران در جاده را کاهش داده و از سوی دیگر سبب کاهش تعدد دسترسی ها در جاده ها می شود که امنیت تردد  را افزایش خواهد داد.

صلواتی اضافه کرد: خواب آلودگی یکی از عوامل مهم تصادفات جاده ای به شمار می آید که در استان اصفهان نیز این موضوع بسیار قابل مشاهده است زیرا جاده های این استان حالت کویری داشته و رانندگان دچار هیپنوتیزم جاده ای می شوند و برهمین اساس مجتمع های خدماتی رفاهی می توانند برای توقف کوتاه مدت و رفع خستگی بسیار موثر باشند.

وی عنوان کرد: کارشناسان همواره توصیه می کنند رانندگان بعد از هر دو ساعت رانندگی حداقل ۱۰ دقیقه توقف داشته باشند و با پراکندگی مجتمع های خدماتی رفاهی در استان اصفهان این مهم تحقق یافته است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان میانگین تردد ساعتی خودرو در استان را ۳۶۹ وسیله نقلیه دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان لنجان به لحاظ وجود جاذبه های گردشگری فراوان و محور مهم اصفهان_شهرکرد یکی از محورهای مهم استان به شمار می آید و تردد ساعتی در این محور بیش از هزار وسیله نقلیه بوده که از میانگین تردد استان بیشتر است.

وی افزود: در محور شهرستان لنجان دو مجتمع خدماتی رفاهی تعریف شده است که یکی از این مجتمع ها در ابتدای ورودی محور و مجتمع دیگر در نزدیکی شهر زاینده رود قرار دارد. مجتمع زاینده‌رود با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در سه هکتار زمین احداث خواهد شد که حدود شش هزار و ۶۰۰ متر اعیانی و هفت هزار متر فضای سبز دارد.

صلواتی تصریح کرد: باید این نوید را به مردم شهرستان لنجان داد که با احداث این مجتمع خدماتی رفاهی شاهد توسعه گردشگری و امکانات زیرساختی در این منطقه خواهیم بود و امیدواریم با همراهی مسئولان استان و شهرستان و هموارسازی مسیر فعالیت سرمایه گذار این مجتمع در کمتر از یکسال به بهره برداری برسد.

کد خبر 390887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.