۲ هزار تاکسی فرسوده مشهد با شرایط ویژه نونوار می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: مشهد تنها کلانشهر کشور است که این نوع تسهیلات را برای نوسازی دو هزار تاکسی فرسوده به تاکسیرانان پرداخت می‌کند.

احمد محبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با مساعدت مدیران شهری و بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری مشهد و بانک ملی ایران، امسال برای نوسازی دو هزار تاکسی فرسوده این کلانشهر، تسهیلات وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد به رانندگان خودروی تاکسی فرسوده پرداخت ‌می‌شود.

وی با بیان اینکه از ۱۸ درصد کارمزد تسهیلات وام، ۱۴ درصد توسط شهرداری و تنها چهار درصد آن توسط رانندگان تاکسی پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: تسهیلات وام از محل اعتبارات شهرداری و معادل ۸۰ درصد قیمت خودرو به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با اعلام اینکه در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده مشهد نوع خودرو تاکسی، پژو دوگانه‌سوز است، افزود: دارندگان تاکسی‌های فرسوده می‌توانند جهت ثبت نام باید به کارگزاری سازمان یا همان شرکت های مدیریت خطوط مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: ارائه تسهیلات با کارمزد چهار درصد به دارندگان تاکسی‌های فرسوده مشهد، بزرگترین اقدامی است که تا کنون در حوزه شهرداری و در راستای نوسازی تاکسیرانی صورت گرفته و امیدواریم با این اقدام شرایط بهتری برای رانندگان و همچنین مسافران رقم بخورد و گامی در راستای زیست‌پذیرتر شدن شهر مشهد برای شهروندان باشد.

محبی گفت: با توجه به اینکه مشهد یک شهر گردشگری است که سالانه میزبان ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر است، باید تاکسی‌ها به عنوان وسیله حمل ونقل عمومی و مبلمان شهری نوسازی شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به سیاست‌های کلان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: انتخاب استراتژی و محورهای استراتژیک با پیش فرض‌های مستند استوار است که در نگاه اول به وضعیت موجود و در نهایت به وضعیت مطلوب سازمان و الگوهای توسعه و نگرش جهانی پرداخته و الزامات محورهای استراتژیک را تعیین و طراحی کرده است؛ از این‌رو سعی شده با توجه به سیاست‌های پنج‌گانه مصوب شورای عالی ترافیک و اهداف چهارگانه بین‌المللی نظام تاکسیرانی سیاست‌های کلان سازمان تعیین شود.

وی سیاست‌های این سازمان در قالب پنج محور استراتژیک را شامل افزایش سطح کمّی ناوگان تاکسیرانی، ارتقاء سطح کیفی سیستم تاکسیرانی، توسعه و ارتقاء فرهنگ کنش‌گران نظام تاکسیرانی، برقراری نظم و انضباط و اجرای قوانین و مقررات و دستیابی به مدیریت کیفیت جامع در کل مجموعه تاکسیرانی عنوان کرد.

کد خبر 390877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.