تامین مالی پروژه‌های عمرانی شهرداری با انتشار اوراق مشارکت در بورس

معاون مالی اقتصادی شهرداری اصفهان گفت: مقرر شده است از ۴۱۰۰ میلیارد تومان بودجه امسال شهرداری اصفهان، یک‌هزار و ۱۱۰ میلیارد آن از طریق انتشار اوراق مشارکت برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی شهرداری و از طریق بورس تامین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی تهرانی عصر سه شنبه _ دوم مهرماه_ در آیین افتتاح و نشست هم اندیشی پنجمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اصفهان، اظهار کرد: بودجه شهرداری اصفهان ۴۱۰۰ میلیارد تومان است که مقرر شده مبلغ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن از طریق اوراق مشارکت برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی تامین شود و این مورد از کانال بورس اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: در سال جاری یک محموله اوراق مشارکت به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق یکی از صندوق‌های تامین سرمایه فروخته شده است؛ در هفته گذشته بسته دیگری به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان فروخته شد و دو بسته اوراق به ارزش ۶۰۰ و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز به زودی ارائه می‌شود، بنابراین شهرداری اصفهان در حوزه فروش اوراق مشارکت یکی از فعالان این حوزه محسوب می‌شود. 
معاون مالی اقتصادی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: صندوق‌های تامین سرمایه زیر نظر سازمان بورس فعالیت می‌کند و شهرداری اصفهان از طریق مناقصه با این صندوق‌ها ارتباط و همکاری برقرار می‌کند.
تهرانی افزود: همه دستگاه‌هایی که پروژه محور هستند و باید در مدت زمان فعالیت خود پروژه‌هایی را اجرا کنند، به‌ ویژه پروژه‌هایی که هزینه بالایی دارند، مجبور به استفاده از بازار (مالی و پولی) برای تامین سرمایه پروژه‌های خود هستند؛ این شرکت‌ها چنانچه از این طریق استفاده نکرده و نتوانند تامین سرمایه کنند، مشمول طولانی شدن زمان انجام پروژه‌ها می‌شوند که زیان بسیار زیادی را به آن دستگاه و همچنین پروژه وارد می‌کند. بر همین اساس برای صاحبان پروژه بسیار مقرون به صرفه است که بتوانند سرمایه مورد نیاز برای انجام پروژه خود را از طریق بازار سرمایه تامین کنند.
وی با بیان اینکه دو روش دیگر نیز در دستور کار داریم، گفت: روش اول، صندوق زمین و ساختمان است که در نظر داریم از این محل نیز برخی از پروژه‌های خود را فعال کنیم؛ در این خصوص مطالعات و تحقیقاتی نیز صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم در سال آینده خبرهای خوبی داشته باشیم.
معاون مالی اقتصادی شهرداری اصفهان اضافه کرد: روش دیگر نیز صندوق تامین مالی پروژها است که هر دوی این صندوق‌ها زیر نظر سازمان بورس به فعالیت می‌پردازند؛ البته در کشور همچنان رونقی ندارد و ما شاید جزو معدود موسساتی باشیم که از چنین سرمایه‌هایی برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌کنیم.
تهرانی خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم هر سال با رونق بیشتری برگزار شود.

کد خبر 390836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.