سرمایه گریزی سال‌هاست گریبان‌گیر اصفهان است

فرماندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان مهد نوآوری، صنعت، پیشرفت و توسعه است، گفت: متاسفانه مدت‌ها است سرمایه گریزی در اصفهان افزایش یافته و سرمایه‌گذاری در استان، معنای خود را از دست داده است، اما تسهیلات و برنامه‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین سیستانی ، عصر امروز – سه‌شنبه دوم مهر ماه - در  آیین افتتاح و نشست هم‌اندیشی پنجمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اصفهان، اظهار کرد: بورس، بیمه و بانک فعالیت‌های مجزا از یکدیگر دارند، اما برپایی نمایشگاه کمک می‌کند سرمایه‌گذار( تولید کننده ) با استفاده از ارتباطاتی که با شرکت‌های دیگر برقرار می‌کند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورد.  

وی افزود: اصفهان استانی اقتصادی، صنعتی و کشاورزی است و به دلیل وجود ظرفیت‌های دانشگاهی و صنایع بزرگ، در عرصه ‌های تولید خدمت و سرمایه‌گذاری شاخص است اما برای به ثمر رساندن این ظرفیت حلقه‌های مفقوده ای وجود دارد که باید شناسایی شود.

فرماندار اصفهان گفت: جای خالی نمایشگاه بورس در استان اصفهان به چشم می‌خورد و امیدواریم در ادامه راه، این نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود و شاهد نقش این نمایشگاه در چرخه اقتصادی و تحقق اهداف و برنامه های توسعه و اجرای پروژه‌های بخش خصوصی، باشیم.

سیستانی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث می‌شود سرمایه‌های سرگردان و منابع مالی مطلوبی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد، با تعامل سرمایه گذاران، در مسیر مورد نظر قرار گیرد و سرمایه گذاران و مجریان طرح‌های بزرگ از آن استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه اصفهان مهد نوآوری، صنعت، پیشرفت و توسعه است، گفت: متاسفانه مدت‌ها است سرمایه گریزی در اصفهان افزایش یافته وو سرمایه‌گذاری در استان، معنای خود را از دست داده است، اما تسهیلات و برنامه‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق در دست اقدام است. 

 فرماندار اصفهان افزود: بخشی از این موارد به دلیل مقررات حاکم بر سازمان‌ها است اما در طول ۱۰ ماه گذشته در شرایط جدید استان و استانداری با برگزاری جلسات هفتگی با فعالان حوزه صنعت و بازدیدهای مدیران استانی از شهرک‌های صنعتی، این وضعیت روبه بهبود است.

وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نمایشگاه، حلقه مفقوده ارتباط بین سرمایه‌گذار، تولید کننده، طراح ایده پرداز و ... برقرار شود و تکاپوی لازم در عرصه های اقتصادی را بر انگیزد.

کد خبر 390832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.