حفاری خط دو مترو دو طرفه انجام می‌شود

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در ستاد مهر و بازگشایی مدارس بالغ بر یک هزار دستگاه اتوبوس فعال بودند همچنین ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و بهسازی شده جدید به این ناوگان اضافه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور عصر امروز (سه شنبه) در برنامه " اینجا اصفهان " در خصوص سازمان‌های زیرمجموعه کمیسیون حمل‌ونقل، اظهار کرد: سازمان‌هایی نظیر تاکسیرانی، اتوبوسرانی، مترو، پایانه‌ها و حمل بار، فناوری اطلاعات زیرمجموعه کمیسیون حمل‌ونقل هستند و این کمیسیون بر فعالیت آنها نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت اتوبوسرانی با داشتن ۱۷۵۰ اتوبوس از شرکت‌های وسیع و فعال شهرداری اصفهان است، افزود: در ستاد مهر و بازگشایی مدارس بالغ بر یک هزار دستگاه اتوبوس فعال بودند همچنین ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و بهسازی شده جدید به این ناوگان اضافه شد.

عمر ناوگان اتوبوسرانی طولانی شده است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه این اتوبوس‌ها از خط خارج شده بودند، تصریح کرد: هزینه بازسازی این اتوبوس‌ها به نسبت خرید آنها کمتر بود به همین دلیل شرکت اتوبوسرانی تمام تلاش خود را برای رفع دغدغه مردم در حوزه حمل‌ونقل داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه یک هزار اتوبوس فعال در ناوگان فعالیت دارند، اظهار کرد: عمر ناوگان اتوبوسرانی طولانی شده و این به دلیل افزایش قیمت خرید اتوبوس است که در حال حاضر قیمت یک دستگاه اتوبوس به بیش از یک میلیارد تومان هم می‌رسد.

زندآور با اشاره به اینکه روز اول مهر از ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در سیستم حمل ونقل شهر اصفهان بهره‌برداری شد، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که ۱۱۰ دستگاه اتوبوس دیگری که به دلیل کمبود قطعات از خط خارج شده بودند هم با بهسازی وارد ناوگان شوند.

اضافه شدن ۱۲۰ اتوبوس جدید به اتوبوسرانی تا پایان سال  

وی با تاکید بر اینکه ۲۵ دستگاه اتوبوس دیگر هم تا پایان مهرماه بهسازی و وارد ناوگان می‌شوند، تصریح کرد: قرارداد ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس با بخش خصوصی منعقد کردیم که تا پایان امسال بالغ بر ۱۲۰ دستگاه وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد که در این اتوبوس‌ها استانداردهای لازم به منظور آلایندگی کمتر لحاظ شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تعمیر و بازسازی اتوبوس‌ها امروز به صلاح شهرداری است، گفت: بودجه خرید اتوبوس ‌جدید در ردیف بودجه‌های شهرداری اصفهان دیده شده همچنین ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید اتوبوس جدید تصویب شد که پیگیر اختصاص آن هستیم همچنین تا پایان سال ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید هم وارد ناوگان می‌شود.

وی در خصوص خدمات تاکسیرانی در شهر اصفهان اظهار کرد: در شهر اصفهان ۲۵ هزار تاکسی، چهار هزار آژانس، ۴۰۴ تاکسی بی‌سیم فعال است که در طول روز ۷۰ هزار دانش‌آموز و مردم شهر توسط این ناوگان جابجا می‌شوند.

زندآور با تاکید بر اینکه تاکسیرانی در موضوع آموزش مباحث فرهنگی ورود کرده است، تصریح کرد: چند سالی است این اقدامات انجام می‌شود حتی بودجه‌ای توسط شورای شهر برای مباحث فرهنگی تاکسی‌ها تصویب شد همچنین رانندگان تاکسی در ۵۱ مجموعه در شهر اصفهان این آموزش‌ها را دریافت کردند.

یک سوم بودجه شهر به مترو اختصاص یافت

وی در خصوص خدمات ارائه شده به تاکسی‌ها گفت: شهرداری حدود ۱۴ هزار حلقه لاستیک، هفت هزار روکش صندلی و بسته‌های تشویقی به رانندگان تاکسی اعطا کرد که جا دارد به خاطر همه همکاری‌های انجام شده از ناوگان تاکسیرانی و هشت هزار راننده‌ای که در سرویس مدارس خدمت می‌کنند هم تشکر کرد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یک سوم بودجه شهر به مترو اختصاص یافته است، تصریح کرد: یک سوم بودجه ۴۱۰۰ میلیاردی اصفهان در مترو هزینه شده و خط یک مترو با ۲۱ ایستگاه فعال و توسط حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم شهر در حال استفاده است.

بهره‌برداری از ایستگاه دارک زینبیه در خط دو مترو

وی با اشاره اینکه خط دو مترو از ایستگاه دارک زینبیه شروع و به سمت خیابان کهندژ و خمینی‌شهر منتهی می‌شود، افزود: این خط در دو قسمت ۲۴.۷ کیلومتر خواهد بود که ۱۴.۷ کیلومتر آن در اولویت کار مدیریت شهری است و در ۲۷ شهریورماه ایستگاه دارک تا زینبیه به طول یک هزار و ۶۱۶ متر حفاری آن به بهره‌برداری رسید.

زندآور در خصوص اقدام لازم در تسریع کار خط دو مترو گفت: خوشبختانه شهردار اصفهان هم قول مساعد دادند تا به موازات کار در ایستگاه زینبیه از سمت خیابان کهندژ هم حفاری شروع و در واقع به منظور کاهش زمان احداث حفاری‌ها به صورت دو طرفه انجام شود.

وی در خصوص تمهیدات لازم به منظور کاهش ترافیک خیابان کاوه اظهار کرد: در محدوده پایانه کاوه ترافیک و به تبع آن آلودگی هوا و آلودگی صوتی را شاهد هستیم که به دلیل کاهش این حجم از ترافیک بهتر است خدمات ارائه شده را از این منطقه به مکانی دورتر یا نهایتا خارج از شهر منتقل کنیم تا بار ترافیکی، آلودگی و مشکلات شهروندان در این منطقه کاهش یابد.

کد خبر 390830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.