ذائقه کتابخوانی باید بیش از گذشته در کودکان فرهنگ سازی شود

گلپایگان- معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری گلپایگان گفت: فرهنگ و ذائقه کتابخوانی باید بیشتر ازگذشته در بین دانش‌آموزان و کودکان توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگارایمناازشهرستان گلپایگان، سیدحمیدرضاافتخاری امروز(سه شنبه) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه فرهنگ و ذائقه کتابخوانی باید بیش از گذشته در بین دانش‌آموزان توسعه پیدا کند، اظهارکرد: اگر فرهنگ کتابخوانی درکودکی به کودکان گرایش پیدا کندعلاقه به کتابخوانی درنوجوانی و جوانی بیشترخواهد شد.

وی با تأکید براینکه جلسات با محوریت شهرداری‌ها باید برگزارشود، گفت: نیم درصد سهم مالی شهرداری‌ها به نهادعمومی کتابخانه‌های عمومی برای تأمین مالی آن‌ها واریزشود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری گلپایگان با تأکید براینکه رسانه‌ها بایدجوانان را با فرهنگ کتابخوانی آشنا کنند، گفت: اگر در جهت ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان گام برداریم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی موفق می‌شویم.

انتشارات شرکت کننده در نمایشگاه عرضه کتاب کتاب‌های درسی بیاورند

در ادامه علیرضا احمدی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان اظهارکرد: براساس قانون نیم درصد درآمد شهرداری‌ها سهم کتابخانه‌ها است اما با وجود مشکلات اقتصادی در شهرداری‌های گلپایگان، گوگد و گلشهر پرداخت این سهم به صورت کامل از توان آن‌ها خارج است.

وی افزود: در شش ماهه اول سال جاری سهم شهرداری‌ گلپایگان ۱۰۰ میلیون تومان، گوگد ۲۵ میلیون تومان و گلشهر ۲۰ میلیون تومان بوده است که گلپایگان ۲۰ میلیون، گوگد هفت میلیون و گلشهر چهار میلیون تومان پرداخت کردند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان تصریح کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی توسط اداره فرهنگ و ارشاد نمایشگاه کتاب در سطح شهرستان برگزار می‌شود اما انتشارات شرکت کننده در این نمایشگاه کتاب‌های تکراری می‌آورند و لازم است کتاب‌ها از قبل رصد شوند تا کتاب‌ها جوابگوی دانش آموزان و دانشجویان باشد.

وی با بیان اینکه ۸۵ میلیون تومان اعتبار ازمحل تملک داریی شهرستان به اداره کتابخانه‌های عمومی اختصاص داده شد، گفت: در توان نهاد کتابخانه‌ها برای بازسازی مدارس نیست و اگربازسازی شوند برای تجهیز کتابخانه و تأمین نیرو آمادگی داریم.

بر گزاری چهارمین طرح "روستایِ دوستدارِ کتاب" در اسفندماه

در ادامه کورس بدیعی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان، اظهار کرد: به مناست هفته کتاب و کتابخوانی طرح المان کتاب درسطح یکی از میادین سه شهر با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام شود.

وی با بیان اینکه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از میادین و خیابان‌های سه شهر به نام کتاب نام گذاری شود، تصریح کرد: محفل ادبی توسط انجمن ادبی فانوس در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان ازبرگزاری  چهارمین طرح "روستایِ دوستدارِ کتاب" توسط وزارت ارشاد اسلامی در نیمه دوم اسفند ماه خبرداد و افزود: این طرح به دهیاری‌ها اعلام شود تا فرم‌ها را تکمیل کنند و سپس به وزارت فرهنگ و ارشاد فرستاده تا پس از تأیید و بررسی اعتبار آن را برای شهرستان جذب شود.

کد خبر 390825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.