صف‌آرایی نمایندگان مقابل صداوسیما و تندرو ها

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

به هزل‌گویی مجریان صداوسیما رسیدگی شود 

علی لاریجانی در بخشی از نطق پیش از دستور خود با انتقاد از عملکرد صدا و سیما و انتقاداتی که به لایحه تجارت مطرح شده است، گفت: متاسفانه قضاوت‌های ناصحیحی در مورد لایحه تجارت ابراز داشتند که این امر عجیبی است. وقتی مجلس به یک قانون مادر در اقتصاد کشور ورود می‌کند و بدون آنکه سوابق امر را بدانند، سروصدا در رسانه‌ها راه می‌اندازند که چنین و چنان بوده و وقتی مجلس ورود نمی‌کند، باز ماجرا درست می‌کنند که چرا در مسائل اقتصادی مجلس وارد نمی‌شود. وی گفت: این قانون به صورت لایحه در زمان دولت آقای خاتمی به مجلس داده شد. در چند دوره مجلس روی آن کار شد و اتفاقا وقت زیادی برای آن صرف شد و به هیچ وجه آنطور که می‌گویند کار با عجله انجام نشده است. اگر ایرادی وارد باشد این است که چرا این قدر طولانی در مجلس روی این لایحه وقت گذاشته شد. یعنی حدود ۱۶ سال در مجلس مورد بررسی قرار گرفت. ما هیچ لایحه دیگری به این صورت نداریم؛ البته دلیل آن مربوط به نظر شورای نگهبان بود. ثانیا این تصور غلطی است که فکر می‌کنند همه کار روی یک لایحه باید در صحن مجلس انجام شود. اتفاقا کار اصلی در کمیسیون‌ها با کمک متخصصان و مرکز پژوهش‌های مجلس و دولت باید انجام شود و اگر کار منقح انجام شد، دلیل ندارد در مجلس یک طرح کارشناسی‌ شده که مورد بررسی علمی قرار گرفته معطل بماند. وی با بیان اینکه بحث در محتوای این لایحه می‌تواند متفاوت باشد؛ افزود: کما اینکه در کمیسیون هم نظرات مختلف بود اما اینکه در رادیو تلویزیون یک‌ مرتبه بدون توجه به سوابق طوری موضوع را مطرح می‌کنند که انگار یک روزه این لایحه مهم به مجلس آمده و با عجله تصویب شده است، اقدامی ناصواب، غلط و ناعادلانه است. حداقل زحمت بکشید ابعاد مسئله را بفهمید و بعد وارد کار شوید. تاسف‌آورتر برخی هزل‌ گویی در برخی شبکه‌ها توسط مجریان است که  نظارت انتظار داریم هیات نظارت بر صدا و سیما به این موضوع ورود کند. رئیس مجلس گفت: قانون‌گذاری کار جدی حکومت است و صدا و سیما موظف است فرهنگ قانونی را در جامعه رشد دهد، نه با سخنان تمسخرآمیز که مثلا مجلس رکورد زد، حرف‌های وهن‌ آمیز و غلط مطرح کند. حکمرانی در سطح قانون‌گذاری از جنس امور فکاهی نیست که دستاویز یک مجری کم‌ اطلاع شود و آن را وسیله هجوگویی قرار دهد و هر و کر راه بیندازند که متاسفانه برخی همکاران هم در این زمینه رعایت شان مجلس را نکردند. به هر تقدیر از آقای عسگری رئیس محترم صدا و سیما هم می‌خواهم به این وضع نابسامان شخصا رسیدگی کند. وظیفه صدا و سیما در حکمرانی خوب این است که زمینه تحقق قانون را فراهم کند.

با تقسیم بندی انقلابی-غیرانقلابی، بسیاری از بزرگان انقلاب طرد شدند

مسیح مهاجری، عضو حزب جمهوری اسلامی با اشاره به تفسیر و تعریف انقلابی بودن اظهارکرد: بطور کلی با این تقسیم‌بندی‌ها که موجب کنار زدن انقلابیون واقعی می‌شود مخالف هستم. این باعث می‌شود کسانی که باید برای نظام خدمت کنند و انگیزه لازم را برای خدمت دارند کنار گذاشته شوند. البته نه آنکه دیگر انگیزه‌ای برای خدمت نداشته باشند بلکه امکان خدمت کردن از آن‌ها گرفته می‌شود، به همین دلیل به جد موافق جذب هستم نه مدافع دفع. منظورم از این حرف این است که ما باید تلاش کنیم حتی کسانی هم که انقلابی نبودند را جذب کنیم و این روش دفع روش غلطی است. شهید بهشتی در این رابطه جمله‌ای دارند که لازم است بار دیگر آن را به خاطر بیاوریم؛ ایشان همواره می‌گفتند «جاذبه در حد اعلا و دافعه در حد ضرورت از ویژگی‌های خط امام است.» خط امام باید برای ما الگو باشد و حول این خط باید رفتار کنیم. اگر خط امام را محور قرار دهیم که قطعاً باید این کار را بکنیم، صحبت‌های آیت‌الله بهشتی را باید در این زمینه رعایت کنیم. معنی جمله‌ای که مرحوم بهشتی بر آن تأکید داشتند این بود که ما به اندک بهانه‌ای کسی را طرد نکنیم و تا آنجا که ممکن است نه تنها از طرد کردن خود داری کنیم، بلکه تلاش کنیم افراد را جذب کنیم. منظور آیت‌الله بهشتی در آن بخش که می‌گویند «دافعه در حد ضرورت باشد» این است که سعی کنیم حتی‌ المقدور از دافعه استفاده نکنیم مگر آنجایی که دفع نکردن باعث شود زیانی متوجه انقلاب، اسلام و ملت شود. این تعریفی است که خط امامی‌ها از انقلابی و غیر انقلابی دارند؛ که اگر این تعریف را معیار قرار دهیم می‌بینیم این تقسیم‌ بندی‌ها (انقلابی - غیرانقلابی) غلط است و بسیاری از بزرگان و پیشکسوتان انقلاب طرد می‌شوند و افرادی جایگزین‌ آن‌ها می‌شوند که سابقه‌ای در انقلاب ندارند و امروز هم که می‌خواهند بگویند ما انقلابی هستیم انقلاب را به صورتی تعریف می‌کنند که معنای آن دفع هرکسی است که می‌خواهد با انقلاب همراهی کند.

ولنگاری در قیمت هواپیما را کنترل کنید، به والله مردم گناه دارند

عباس گودرزی نماینده بروجرد، در تذکری خطاب به رئیس جمهور و وزیر راه از نوسانات در قیمت بلیت هواپیما انتقاد کرد و گفت: ما دولت مستقر داریم، وزارتخانه داریم، سازوکار قانونی داریم، این چه ولنگاری است در بحث قیمت بلیت هواپیما شاهد هستیم. وی افزود: خانواده ای مریض و دانشجو دارد و می‌خواهد برای درمان یا سفر تحصیلی از پرواز استفاد کند، چند روز دیگر زوار برای مراسم اربعین نیاز به بلیت هواپیما دارند؟ این چه رویه ای است؟ صبح یک قیمت است، ظهر یک قیمت و شب هم یک قیمت دیگر. یک پرواز انواع قیمت‌ها برای آن ثبت می‌شود. نماینده بروجرد گفت: آقای وزیر و رئیس جمهور به والله این مردم گناه دارند. آن آقایی که پول دارد، گلایه نمی‌کند. این شایسته نظام و دولت نیست، باید به وضع مردم رسیدگی کنید. قیمت قطار و اتوبوس بین شهری هم همین وضعیت را دارد.

پس لرزه‌های مجادله جلیلی و صفارهرندی

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تجادل این روزهای اخیر میان وحید جلیلی و محمد حسین صفارهرندی اظهار داشت: ورود به مباحث اختلافی آقایان جلیلی و صفار هرندی کار درستنی نیست اما  در اینکه چنین اختلافاتی، وحدت اصولگرایی را خدشه‌  دار می‌کند هیچ شکی نیست. وی افزود:هرچند طرح انتقادات در اردوگاه اصولگرایی باعث اصلاح و بهبود شرایط این جریان سیاسی می‌شود اما اگر جدلی هم مشاهده می‌شود نشان از این دارد که در جریان اصولگرایی فضا برای همه باز است تا بتوانند نظرات‌شان را بیان کنند. این چهره اصولگرا در توضیح تفاوت انتقاد با اتهام زدن و خارج شدن از چارچوب ادب گفت: به هر حال رعایت اخلاق به این گروه و آن گروه و این شخص و آن شخص نیست و همه باید در رفتار و گفتارشان اصول را رعایت کنند. به همین دلیل اگر هر کس یا کسانی بخواهند در رویارویی با دیگران اخلاق را کنار بگذارند و به تهمت،‌ افترا و تهدید متوسل شوند، حتماً از جانب بزرگان و چهره‌های شاخص و تاثیر گذار اصولگرایی با برخوردهای جدی مواجه خواهند شد.

 انقلابی‌های قلابی فقط بخشی از سخنان رهبری را می‌بینند

 علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با عنوان «انقلابی واقعی و انقلابی قلابی» در کانال تلگرامی خود نوشت: کلام مقام رهبری کاملا روشن است: هر گونه مذاکره مستقیم با آمریکا در هر سطح در وضع کنونی ممنوع است و در صورت بازگشت آمریکا به برجام در قالب ۵+۱،‌ بی‌اشکال است. بر خلاف گذشته، به سطح خاصی از مقامات مثلا وزیر خارجه هم محدود نکردند. انقلابی واقعی هر دو بخش جمله را می‌بیند و انقلابی قلابی فقط بخش اول آن را. خوارج در چنین حال و هوایی شکل می‌گیرند. انقلابی قلابی، منافق زیرکی است که با شعار تبعیت از رهبری، با چسبیدن به بخش اول جمله، عملا در مقابل رهبری می‌ایستد و برخی جوانان انقلابی مخلص ولی ساده‌ دل را هم وسیله قرار می‌دهد و در دل به ریششان می‌خندد.  البته در این مخالفت حق دارد، چون منافعش در صورت تحقق بخش دوم جمله رهبر انقلاب شدیدا به خطر می‌افتد. عجب که این موضع و نگرانی از تحقق بخش دوم، کاملا مطابق و همنوا با موضع و نگرانی نتانیاهو و دیگر دشمنان کینه‌ توز نظام است. کجا باید به دنبال نفوذی و نفوذی‌ها گشت؟

کد خبر 390824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.