کاهش سرفاصله زمانی حرکت مترو به ۱۱ دقیقه/ کارت‌های تخفیف‌دار برای دانش‌آموزان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به کاهش سرفاصله زمانی حرکت مترو از ۱۵ دقیقه به ۱۱ دقیقه در روز اول مهرماه سال‌جاری، گفت: به مرور زمان سرفاصله زمانی حرکت مترو به پنج دقیقه کاهش می‌یابد که البته باید زیرساخت‌های آن از جمله خرید واگن‌های بیشترفراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی در برنامه رادیویی «صدای شهر» با موضوع «استقبال مدیریت شهری از ماه مهر» اظهارکرد: در استان اصفهان با آغاز سال تحصیلی ۸۴۰ هزار نفر دانش‌آموز راهی مدارس شدند که از این تعداد ۳۳۵ هزار و ۹۱۸ نفر دانش آموز در ۱۵۵۲ واحد آموزشی شهر اصفهان شامل ۸۴۰ آموزشگاه در دوره ابتدایی، ۳۷۲ واحد آموزشی در متوسطه اول، ۳۳۶ واحد آموزشی متوسطه دوم به کسب علم و دانش می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان شش هزار واحد آموزشی در دو دوره تحصیلی به امر آموزش دانش‌آموزان می‌پردازد، افزود: در شهر اصفهان ۷۰ آموزشگاه استثنایی خدمات آموزشی را به معلولان ارایه می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تعداد ۳۰۰ هزار نفر دانشجو در دانشگاه های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی و پیام نور این استان تحصیل و به کسب علم و دانش مشغول هستند که برای رفع نیازهای این دانش آموزان و دانشجویان مدیریت شهری اصفهان تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است.

وی گفت: با تشکیل ستاد مهر شهرداری اصفهان در تابستان، در شش ناحیه آموزش و پرورش اقداماتی برای ساماندهی نیروی انسانی، زیباسازی مدارس جهت فضاسازی متفاوت‌تر از سال گذشته برای تحصیل دانش آموزان انجام شد و معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تلاش زیرمجموعه‌های خود برای حمل ونقل دانش آموزان، سازمان زیباسازی برای آماده‌سازی شهر جهت حضور دانش آموزان، معاونت خدمات شهری برای پاکسازی اطراف مدارس، سازمان تاکسیرانی برای جابه جایی ۷۰ هزار دانش‌آموز با استفاده از سرویس مدارس اقدامات خوبی را برای آغاز سال تحصیلی جدید انجام دادند.

نصر اصفهانی با اشاره به کاهش سرفاصله زمانی حرکت مترو از ۱۵ دقیقه به ۱۱ دقیقه در روز اول مهرماه سال جاری، تصریح کرد: به مرور زمان سرفاصله زمانی باید به پنج دقیقه کاهش یابد که البته باید زیرساخت‌های آن از جمله خرید واگن‌های بیشترفراهم شود.

وی ادامه داد: تا قبل از مهرماه روزانه بین ۶۵ تا ۷۰ هزار نفر در خط یک متروی اصفهان جابه جا می‌شدند که با بازگشایی مدارس این عدد به ۱۰۰ هزار نفر در روز می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه روزانه ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای حمل ونقل شهروندان و دانش‌آموزان اقدام می‌کنند، گفت: بسیاری از دانش آموزان با دوچرخه به سمت مدرسه تردد می‌کنند که اقدامی بسیار پسندیده برای دانش‌آموزان به ویژه پسران در دوره متوسطه اول و دوم است.

وی اظهارکرد: قبل از مهرماه آیین بهره‌برداری از ۵۵ دستگاه اتوبوس بازسازی شده شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار شد که این اتوبوس‌ها به چرخه حمل ونقل شهری اضافه و بر ظرفیت‌های آن افزود.

نصراصفهانی با بیان اینکه راه‌اندازی اتوبوس مدرسه در شهر اصفهان یکی دیگر از اقدامات ارزشمند حوزه حمل ونقل و ترافیک بوده است، گفت: معتقدم که در حوزه حمل نقل شهری هرآنچه در حد مقدورات شهرداری اصفهان بوده، انجام وظیفه کرده است؛ البته باید برای ترغیب هر چه بیشتر والدین جهت استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی برای تردد دانش‌آموزان تلاش شود.

وی تاکید کرد: امروز مدیریت شهری نیازمند دانش آموزانی است که نسبت به امور شهر حسّاس و نسبت به رعایت حقوق دیگران مراقب باشند؛ البته باید خروجی مدارس تربیت دانش آموزانی با این ویژگی‌ها باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سال‌جاری کارت‌های تخفیف‌دار برای دانش‌آموزان کم بضاعت در نظر گرفته شده است، گفت: این کارت‌ها در اختیار دانش آموزان قرار دارد و باید توسط مدیریت شارژ شود تا بتوانند هنگام سوارشدن به اتوبوس و مترو از آنها استفاده کنند.

وی  ادامه داد: تعداد ۱۰۰ مرکز فرهنگی اعم از فرهنگسراها، کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه در اختیار دانش‌آموزان قرار می گیرد تا با صرف حداقل هزینه از این فضاها استفاده کنند، همچنین فضاهای ورزشی شهرداری اصفهان صبح‌ها با مبالغ بسیار کم در اختیار دانش‌آموزان مدارس قرار می‌گیرد.

کد خبر 390815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.