اهدا لوازم التحریر به دانش‌آموزان اصفهانی با هزینه حذف قبوض کاغذی

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: از محل صرفه جویی با حذف قبوض کاغذی و حفظ منابع ملی، هدایایی از جنس نوشت افزار برای تعدادی از دانش آموزان شهرستان اصفهان تهیه شده که شاید ارزش مادی زیادی نداشته باشد اما از نظر معنوی بسیار ارزشمند است زیرا از محل حفظ منابع ملی تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا پیرپیران امروز سه شنبه _ دوم مهرماه_ در مراسم اهدا لوازم التحریم خریداری شده با هزینه حذف قبوض کاغذی به دانش آموزان کم برخوردار منطقه دارک اصفهان، اظهار کرد: سرمایه گذاری اولیه برای تولید نیروی برق، راه‌اندازی نیروگاه‌ها و شبکه‌های توزیع و انتقال برق هزینه بسیار سنگینی دارد. اگر از منابع درست مصرف کنیم، می توانیم از محل این صرفه جویی هزینه‌ای بهینه داشته باشیم.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: آینده شما دانش آموزان را من و شما به همراه هم می سازیم بنابراین باید ذخایر ملی خود را نیز با کمک یکدیگر حفظ و نگهداری کنیم؛ با حفظ این منابع در واقع آن را به سرمایه ای برای آینده شما آینده سازان تبدیل می کنیم.

پیرپیران با اشاره به اینکه حداقل ۳۵ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد، گفت: شاید خاموش کردن یک لامپ اضافه،‌ تفاوتی آنچنانی برای مشترک ایجاد نکند اما با دید کلان اگر هر مشترک یک لامپ اضافه خود را خاموش کند،‌ حدود ۳۵ میلیون لامپ اضافه در کشور خاموش می شود که بسیار قابل توجه است. در حوزه برق به عنوان گرانبهاترین انرژی در دنیا، باید همگان به حفظ و نگهداری آن اهتمام ورزیم.

وی افزود: در راستای نگهداری از منابع ملی،‌ باید از انرژی خورشید استفاده حداکثری کنیم‌ و از خدمات غیرحضوری به منظور ساده سازی فعالیت‌ها و صرفه جویی در مصرف انرژی برق، بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان همچنین در خصوص حذف قبوض کاغدی در شرکت برق نیز اظهار کرد: در چند ماه گذشته در وزارت نیرو تصمیم بر آن شد تا صدور قبوض کاغذی متوقف شود که در نتیجه این تصمیم تعداد درختان کمتری در کشور قطع می شود و آثار محیط زیستس مثبتی به همراه دارد.

پیرپیران ادامه داد با توجه به تعداد مشترکان کشور و تعداد قبوضی که برای اطلاع از صورتحساب آنها در سال صادر می شود، میزان قابل توجهی کاغذ مصرف می شود که با حذف این قبوض در مصرف منابع و ذخایر ملی صرفه جویی کلانی انجام می‌گیرد. به عنوان مثال اگر این قبوض جمع آوری و بر زمین گذاشته شود می توان از اصفهان تا خوزستان را با آن فرش کرد.

وی گفت: در فضای دیجیتال امروز که در کسری از ثانیه می توان با آن سوی دنیا ارتباط برقرار کرد چرا نباید صدور قبض کاغذی متوقف شود و از امکانات فضای دیجیتال بهره برد تا منابع ملی حفظ شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اظهار کرد: اکنون از محل صرفه جویی در این منابع، هدایایی از جنس نوشت افزار برای تعدادی از دانش آموزان شهرستان اصفهان تهیه شده که شاید ارزش مادی زیادی نداشته باشد اما از نظر معنوی بسیار ارزشمند است زیرا از محل حفظ منابع ملی تهیه شده است.

پیرپیران افزود: برای تهیه این بسته‌های نوشت افزار حدود ۱۰۰ میلیون تومان بودجه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در اصفهان با وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک به طور متوسط هر ماه حدود ۷۰۰ هزار قبض صادر می شود که با احتساب ۱۲ ماه سال، حدود هشت میلیون می شود، تصریح کرد: از محل حذف این قبوض حدود یک میلیارد تومان در سال تنها در شهرستان اصفهان صرفه جویی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر این مسئله به کل کشور تعمیم یابد، بی شک صرفه جویی مادی و معنوی قابل توجهی انجام خواهد گرفت.

وی گفت: قسمتی از این مبالغ صرفه جویی شده یعنی معادل ۱۰ درصد از کل هزینه صرف کمک به دانش آموزان در حوزه نوشت افزار شده و مابقی آن صرف شبکه،‌ بهینه سازی، توسعه شبکه و تلاش حداکثری برای کیفیت برق منطقه شمال شرق اصفهان خواهد شد.

وسایل برقی در زمان خاموشی باید از شبکه برق جدا شوند

محسن معتمدی، مدیر برق ناحیه شمال شرق اصفهان، نیز در جمع خبرنگاران گفت: طبق آمار موجود از هشت کشور دنیا در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ساکن بوده بنابراین ۵۲ درصد ساکنان آن نیز غیر بومی بودهو ساکنان این منطقه از درآمد کمتری نسبت به سایرین برخوردار هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر ارائه تخفیفات به ساکنان این حوزه با توجه به شرایط اقتصادی ضعیف آنها، گفت: مسائل تعرفه ای در حوزه اختیار ما نیست اما تمامی تلاش خود را به کار بسته ایم تا کمبودی در این حوزه وجود نداشته باشد و تمامی اقداماتی که مناطق برخوردار صورت می پذیرد، در این مناطق نیز انجام شود.

وی ادامه داد: به منظور بهینه سازی شبکه در این منطقه اقدامات خوبی به‌ویژه در منطقه حصه انجام گرفته است که در نتیجه این اقدامات شرایط مناسبی در این منطقه شکل گرفته است.

مرسل صالحی، ‌مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، نیز با بیان نکته ای آموزشی به دانش آموزان این مدرسه به عنوان آینده سازان کشور و افرادی تاثیرگذار در خانواده، گفت: هنگامی که به یک وسیله برقی نیاز نیست،  باید اتصال این وسیله از سیستم برق جدا شود زیرا در صورت انجام نشدن این کار و حتی خاموش بودن وسیله برقی،‌ باز هم این دستگاه برق مصرف می کند.

کد خبر 390808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.