مشارکت خیرین مدرسه‌ساز ۱۵ درصد افزایش داشته است

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: از اردیبهشت ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸ خیرین ۱۱۵ میلیارد تومان تعهد کرده‌اند که ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن جعفرمور ظهر امروز (سه‌شنبه) در یک نشست خبری با بیان اینکه ۸۴ درصد از پروژه‌های مهر امسال مشارکتی بوده است، اظهار کرد: از میان ۹۳ مدرسه‌ای که مهرماه امسال تحویل داده شده، ۷۸ پروژه به‌صورت مشارکتی و با کمک خیرین مدرسه‌ساز انجام شده و این مشارکت‌ها از ۵۰ درصد به بالا بوده است.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز با اهدای آپارتمان، خانه، وجه نقد طلا و جواهرات خود در این امر سهیم می‌شوند، افزود: از اردیبهشت ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸ خیرین ۱۱۵ میلیارد تومان تعهد کرده‌اند که ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان تصریح کرد: با تشکیل شورای بانوان، بانوان خیر به‌صورت ماهانه جلسه برگزار کرده و از خرید لوازم التحریر تا کمک در احداث مدارس سهیم شده‌اند و قرار است از سال آینده در ساخت کامل فضاهای آموزشی کمک کنند.

وی با بیان اینکه برای سال آینده ۱۵ مدرسه سنگی توسط خیرین نوسازی شده و تا مهرماه سال آینده تحویل داده می‌شود، ادامه داد: مجامع خیرین در ۱۵ شهرستان فعال بوده که تا پایان سال این تعداد به ۲۵ مجمع خواهد رسید.

جعفرپور اضافه کرد: در نواحی چهار و شش شهر اصفهان محرومیت‌های زیادی وجود دارد که ورود خیرین در ساخت مدارس این دو ناحیه باعث حل عمده این مشکل شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر هزار خیر در استان به امر مدرسه‌سازی کمک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برای مشارکت خیرین هیچ اجباری وجود ندارد و تاکنون هیچ کدام از آن‌ها پس از اولین بار کمک خود این عرصه را ترک نکرده‌اند و همچنان جزء خیرین‌مدرسه‌ساز محسوب می‌شوند.

کد خبر 390807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.