شیائومی "می ۹ پرو" رونمایی شد/مشخصات کامل گوشی

می ۹ پرو گوشی جدید شیائومی محسوب می‌شود که به تراشه‌ اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و فناوری شارژ سریع سیمی ۴۵ واتی در کنار شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی مجهز است.

به گزارش ایمنا، شیائومی ساعاتی پیش با برگزاری رویدادی اختصاصی، گوشی می ۹ پرو را رونمایی کرد. این دستگاه که درواقع مدل ارتقایافته‌ می ۹ به‌ شمار می‌آید، از پردازنده‌ مرکزی جدیدی بهره می‌گیرد و یکی از نکات مهم آن، فناوری‌های شارژ سریع سیمی و بی‌سیم است. پرچم‌دار جدید شیائومی برای پردازش وظایف مختلفی که به آن محول می‌شود، از تراشه‌ جدید اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس کوالکام برخوردار است و از ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ رم استفاده می‌کند.

شیائومی می ۹ پرو از نمایشگر +FHD با پنل سوپر AMOLED و اندازه‌ ۶.۳۹ اینچ بهره گرفته و از مودم ۵G استفاده می‌کند؛ طبق ادعای شیائومی، این گوشی از سه اپراتور مخابراتی بزرگ چین به ‌طور کامل پشتیبانی می‌کند. در قسمت بالایی نمایشگر دستگاه، شاهد بریدگی نقطه‌ای هستیم. ظاهراً در داخل مودم ۵G گوشی جدید، هفت آنتن گنجانده شده است. افزون‌براین‌، شیائومی حسگر اثرانگشت می ۹ پرو را در زیر نمایشگر جای داده است. همان‌طورکه انتظار داشتیم می ۹ پرو، از پنلی شیشه‌ای در قسمت‌های جلویی و پشتی بهره می‌گیرد که در بین آن‌ها، فریمی فلزی به‌چشم می‌خورد. 

شیائومی یکی از معدود شرکت‌های چینی است که محصولاتی با پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم تولید و عرضه می‌کند. گوشی می ۹ پرو در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، زیرا طبق ادعای شیائومی، این محصول از شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند که در نگاه اول تحسین‌برانگیز است. پایه‌ شارژ اختصاصی می ۹ پرو باتری چهار هزار میلی‌آمپرساعتی، آن را تنها درمدت ۶۹ دقیقه به‌ صورت کامل شارژ می‌کند. پرچم‌دار جدید شیائومی از شارژ سیمی سریع ۴۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که به ‌واسطه‌ی می‌توان درصد باتری گوشی را در ۴۸ دقیقه از صفر به ۱۰۰ رساند. در جعبه‌ می ۹ پرو، شارژ سیمی ۴۵ واتی قرار دارد، اما کاربر باید شارژ بی‌سیم را به ‌صورت جداگانه تهیه کند.

گوشی شیائومی می ۹ پرو ۵G افزون‌بر موارد یادشده، از شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ واتی با استانداردشی (Qi) پشتیبانی می‌کند. دوربین به ‌کاررفته در محصول جدید چینی‌ها ظاهراً همان دوربین گوشی می ۹ است. براین‌اساس، می ۹ پرو در پنل پشتی‌ خود از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به ‌عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کند و درکنار آن، دوربینی با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی و لنز فوق‌عریض و دوربینی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو به‌چشم می‌خورد. همچنین، در پنل جلویی شاهد دوربین ۲۰ مگاپیکسلی هستیم. شیائومی هنگام رونمایی گوشی می ۹ پرو، به ‌صورت ویژه به فناوری بازخورد هپتیک (Haptic Feedback) این گوشی نیز اشاره‌ کرد.

منبع: زومیت

کد خبر 390767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.