آیت‌الله مکارم شیرازی: ساخت سریال شمس تبریزی شرعاً جایز نیست

جمعی از طلاب از آیت‌الله مکارم شیرازی درباره سریال شمس تبریزی پرسیده‌اند و وی پاسخ داده است؛ با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضاله صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد. مسئول دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، صحت این نامه را تایید کرد.

به گزارش ایمنا، در تاریخ ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۸جمعی از طلاب به آیت‌الله مکارم شیرازی نامه‌ای نوشته و از وی درباره ساخت سریال شمس تبریزی سوال کرده‌اند. وی در پاسخ به این سئوال گفته با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضاله صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد.

فیلم شمس تبریزی تولید مشترک ایران و ترکیه است و به برشی از زندگی شمس و مولانا در شهر قونیه می‌پردازد. مهران برومند، تهیه کننده "مست عشق" است، فیلمنامه را فرهاد توحیدی و حسن فتحی نوشته‌اند و شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی و پارسا پیروزفر را به عنوان بازیگر نقش مولانا جلال‌الدین محمد بلخی انتخاب شده بود.

بنا بر همین گزارش، طی فهرستی عوامل اصلی فیلم که جمعی از سینماگران ایرانی و ترکیه‌ای هستند نیز معرفی شدند: جانشین تهیه کننده: شهرام زاهدی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی، مدیر هنری: نیلوفر چامور، طراح گریم: ایمان امیدواری، سرپرست گروه کارگردانی: محمدرضا رستمی، دستیار اول و مدیربرنامه ریزی : فاتیح کُجا، مدیرتولید: تولگا توسون، طراح جلوه های ویژه میدانی: آیتکین یالچین، طراح بدلکاری: شاهین کاراکوش، سرمایه گذاران: شرکت سیماریا simarya film production) و شرکت ای. ان. جی(ENG yepim medya)).

منبع: ایسنا

کد خبر 390763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.