کاهش وابستگی به خارج با تولید محصولات استراتژیک

معاون بهره برداری شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت در تلاش است در مسیر تولید محصولات جدید و استراتژیک گام برداشته تا وابستگی کشور به خارج از مرزها را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهرداد تولیان در صبحگاه مشترک در کارخانه ذوب آهن، یکی از رسالت های این کارخانه را به عنوان اولین کارخانه تولید فولاد در کشور ایجاد اشتغال و پرورش نیروهای متخصص دانست و اظهار کرد: در دوران انقلاب با خروج کارشناسان خارجی از کشور بسیاری فکر می کردند صنعت ایران با شکست مواجه شده و متوقف خواهد شد اما با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی و نیروهای متخصص بومی نه تنها خللی در روند تولید کارخانه ذوب آهن به وجود نیامد بلکه ظرفیت تولید آن شش برابر شده است.

وی افزود: امروز با تاسیس ده‌ها کارخانه تولید فولاد و ظرفیت بالفعل تولید بیش از ۲۵ میلیون تن فولاد در کشور از واردات فولاد بی نیاز شده ایم.

معاون بهره برداری شرکت سهامی ذوب آهن تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان با توجه به نیازهای کشور دست به تولید محصولات و قطعات مورد نیاز زد و با اعزام بیش از ۱۰ هزار نفر رزمنده و اهدا ۲۸۶ شهید، صدها جانباز و ده‌ها آزاده سعی در انجام صحیح رسالت‌های خود در برابر انقلاب اسلامی داشته است.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی فعلی سخت‌تر از زمان جنگ است، ادامه داد: در دوران سازندگی کارخانه ذوب آهن نقش مهمی را در بازسازی کشور بر عهده داشت و امروز که زمان جهاد صنعتی بوده و سال جاری نیز توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان رونق تولید مزین و نامگذاری شده است، در تلاش هستیم در مسیر تولید محصولات جدید و استراتژیک گام برداشته تا قطع وابستگی کشور را به خارج از مرزها رقم بزنیم.

تولیان اضافه کرد: کارخانه ذوب آهن برای ایجاد اشتغال بیشتر در مسیر دستیابی به بهترین رکوردهای تولید، گام برداشته و ضمن تحقق این مهم موفق به تولید محصولاتی همچون تسمه های فولادی، پروفیل های صنعتی، ریل قطارهای شهری و برون شهری با بالاترین استاندارهای دنیا شده است.

وی با بیان اینکه توسعه ریلی یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز هر کشور به شمار می آید، گفت: تولید ریل ملی در کارخانه ذوب آهن می تواند در این زمینه تاثیر شگرفی را در کشور ایجاد کند از این رو در روزهای اخیر شاهد ارسال اولین محموله ریل ملی برای استفاده در پروژه های کشور با حضور وزرای صمت و راه و شهرسازی بودیم.

کد خبر 390751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.