برگزاری کارگاه‌های آموزش تفکیک پسماند از مبدا ویژه دانش‌آموزان

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز از ادامه روند آموزش فرهنگ مدیریت پسماند در مدارس در قالب کارگاه‌های آموزشی و گروه نمایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله خوشبخت در آئین بازگشایی مدارس در دبستان فاطمیه شیراز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و فرارسیدن ماه مهر، اظهار کرد: آغاز ماه مهر فرصت دوباره برای کسب دانش و شناخت عمیق‌تر زندگی و محیط اطراف است؛ دانش‌آموزان مهم‌ترین و حساس‌ترین قشر این سرزمین و آینده‌سازان این مرز و بوم هستند و معلمان نقش مهم و کلیدی در تربیت این نسل دارند.

وی ادامه داد: آموزش فرهنگ مدیریت پسماند در مدارس از سال ۹۳ در قالب کارگاه‌های آموزشی و گروه نمایش با محوریت کاهش تولید پسماند و تفکیک پسماندها در مبدا آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد؛ همکاری فی‌مابین سازمان مدیریت پسماند و اداره‌کل آموزش و پرورش استان طی تفاهم‌نامه قبلی همچنان ادامه دارد و امید است با مدیریت دلسوز و آگاهانه اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش این همکاری بیشتر از گذشته صورت پذیرد.

در این مراسم تعدادی هدایا و بسته‌های فرهنگی شامل لوازم‌التحریر، کیسه‌های بادوام خرید، کیسه پسماند خودرو، سفره پارچه‌ای ویژه خرید نان و ... به مناسبت اول مهر به معلمان و دانش‌آموزان اهدا شد؛ همچنین تعدادی مخازن کارتن‌پلاست و مخزن جزء ویژه، جهت تفکیک پسماندهای خشک و خطرناک در اختیار این مدرسه و سایر مدارسی که زنگ مهر در آن‌ها به صدا در آمد، قرار گرفت.

کد خبر 390748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.