پوردستان: معادلات قدرت در جهان در حال تغییر است

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز معادلات قدرت در جهان در حال تغییر بوده و دو اتفاق مهم در پیچ تاریخی در حال رخ دادن است؛ نخست افول قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی آمریکا و دوم ظهور قدرتی به نام جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در صبحگاه مشترک در کارخانه ذوب آهن با اشاره به گام دوم انقلاب اظهار کرد: امروز نهالی که در سال ۱۳۵۷ با دستان بنیانگذار جمهوری اسلامی و حمایت همه جانبه ملت ایران کاشته شد به درختی برومند تبدیل شده که نه تنها ملت ایران بلکه تمامی ملت‌های منطقه از طراوت و سرسبزی آن استفاده کرده و در سایه آن آرامش و امنیت کسب می‌کنند.

وی افزود: امروز معادلات قدرت در جهان در حال تغییر بوده و دو اتفاق مهم در پیچ تاریخی در حال رخ دادن است؛ نخست افول قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی آمریکا. در آینده نزدیک ابرقدرت غرب، سرنوشتی چون ابرقدرت شرق خواهد داشت و کشورهای وابسته به آمریکا همچون رژیم جعلی صهیونیستی، عربستان و ... ثمره و نتیجه همراهی با او را خواهند دید. ظهور قدرتی به نام جهان اسلام که از وحدت شیعه و سنی به وجود آمده و جمهوری اسلامی زمینه ساز آن خواهد بود اتفاق دومی است که در این پیچ تاریخی به وقوع خواهد پیوست.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: راهپیمایی عظیم اربعین یکی دیگر از جلوه های ظهور قدرتی به نام جهان اسلام است که در این واقعه عظیم بیش از ۱۰۰ کشور حضور می یابند. امروز چشم جهانیان به ایران اسلامی دوخته شده و آرزوی آنان در موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نهفته است. دشمن این مسئله را دریافته و به همین علت است که هرچه به اهداف والای نظام و اسلام نزدیکتر می‌شویم توطئه و دسیسه‌های آن‌ها افزایش می‌یابد. هجمه‌های سنگین و حداکثری آنان نشان از به ثمر نشستن این اهداف دارد.

پوردستان ادامه داد: رمز موفقیت‌ ما در این پیچ تاریخی، تبعیت محض از فرامین مقام معظم رهبری و توجه به مباحثی چون مقاومت، صبر، ایستادگی و خالی نکردن میدان است. امروز دشمن با تمام توان خود وارد میدان شده و انواع توطئه‌های خود را اجرایی می‌کند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کند و در این بین حفظ وحدت و همدلی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. این مسیر همدلی با تدابیر مقام معظم رهبری در کشور ایجاد شده که می‌توان با حرکت در این مسیر از گزند توطئه های دشمن در امان ماند.

وی خاطرنشان کرد: نسل جدید کشور باید شهدا را الگوی خود قرار دهد، چرا که شهدا پرچم را به دست جوانان سپرده اند و به همین علت است که دشمن دست به شبیخون فرهنگی زده تا جوانان را از فرهنگ ایثار و شهادت جدا کند که قطعا با بصیرت افزایی این توطئه نیز با شکست مواجه خواهد شد.

کد خبر 390744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.