پادگان تبریز به پارک موضوعی تبدیل می شود

شهردار تبریز گفت: در آخرین جلسه‌ای که با حضور استاندار و فرماندهی ارتش برگزار شد مقرر شده تا پایان سال جاری ۱۰ هکتار از زمین های پادگان ارتش پس از جایجایی آن‌ها به شهرداری تحویل داده شود.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین‌باهر در حاشیه بازدید از محل پادگان ارتش که هنوز تحویل شهرداری داده نشده است، اظهار کرد: به دلیل اینکه در احداث محل جدید پادگان ارتش مشکلاتی وجود دارد هنوز به طور کامل پادگان ارتش به محل جدید منتقل نشده و هنوز محل پادگان فعلی به طور کامل به شهرداری تحویل داده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مطالعات اولیه برای احداث پارک باغ شمال در محل پادگان انجام شده است، تصریح کرد: شورای عالی شهرسازی از ما خواسته، ساختمان‌هایی که به عنوان آسایشگاه مورد استفاده بودند و قدمت بالای ۷۰ سال دارند را حفظ کنیم.

شهردار تبریز گفت: این ساختمان‌ها به عنوان بخشی از فضای خاطره‌ساز شهر تبریز بوده و ما نیز حتما این ساختمان‌ها را با کمترین تغییرات، بازسازی خواهیم کرد و به عنوان پارک‌های موضوعی از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

شهین‌باهر ادامه داد: بخشی از این ساختمان‌ها به عنوان باغ کتاب و بخش دیگری نیز به عنوان فضای مورد نیاز استارت آپ‌ها و تعدادی دیگری نیز به عنوان موزه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: یکی از این ساختمان‌ها در صورت همکاری ارتش و ارائه اسناد و اقلام مورد نیاز به عنوان موزه ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارتش یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های موجود در شهر تبریز بوده و حفظ خاطرات آن برای ما اهمیت ویژه دارد.

شهردار تبریز با اشاره به انجام فازهای دو و سه تهیه نقشه‌های لازم برای احداث پارک باغمیشه، گفت: امیدواریم بخشی از کارهای لازم احیا و بازسازی ساختمان‌ها را قبل از تحویل گرفتن کامل پادگان، آغاز کنیم.

شهین باهر با اشاره به موضوع حفظ فضای موجود در داخل پادگان ارتش، تاکید کرد: آماده همکاری با ارتش برای حفظ درختان و فضای سبز موجود داخل پادگان تا زمان تحویل به شهرداری هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: پس از تحویل کامل پادگان به ارتش، این پارک ۱۰ هکتاری به عنوان یکی از مجموعه‌های بی‌نظیر احداث و تقدیم شهروندان شود.

کد خبر 390735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.