کاهش هزینه‌های جمع‌آوری پسماند در کاشان

شهردار کاشان گفت: جمع‌آوری فان‌ها سبب ایجاد نظم و کاهش هزینه‌های شهرداری در جمع‌آوری پسماند شده است.

سعید ابریشمی راد شهردار کاشان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از کاشان با تاکید بر لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی‌ درخصوص انتقال زباله به بیرون از منزل در ساعات مشخص، اظهار کرد: جمع‌آوری سطل‌های بزرگ زباله طرحی موفق جهت الزام شهروندان به انتقال زباله به بیرون از منزل راس ساعت مشخص بوده است.

وی اضافه کرد: طرح جمع‌آوری سطل‌های بزرگ زباله می‌تواند در حفظ محیط زیست و زیبایی چهره شهر و صرفه‌جویی در هزینه‌های شهرداری مؤثر باشد.

شهردار کاشان با بیان اینکه در سال‌های اخیر با قرار دادن مخازن بزرگ زباله، فرهنگ‌سازی انجام شده درخصوص جمع‌آوری پسماند از بین رفت، تصریح کرد: سال گذشته کمیته آموزش فرهنگی تحت نظر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ایجاد شد و این تیم توانست علاوه بر آموزش چهره به چهره به شهروندان، ۱۰ سری کتاب در رده سنی کودکان و نوجوانان که بالغ بر سه هزار جلد بود را از طریق مدارس توزیع کند و پس از آن نیز طرح شهریاران جوان اجرا شد.

ابریشمی‌راد با بیان اینکه کاشان در منطقه کویری با گرمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد قرار دارد، خاطرنشان کرد: این مسئله می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر فرایند تولید زباله و شیرابه داشته باشد.

وی ادامه داد: سیاست کلی خدمات شهری بر این پایه استوار است که جمع‌آوری زباله‌ها در کوتاهترین زمان ممکن و در ساعات انتهایی شب تا قبل از صبح انجام شود و با مشارکت شهروندان در جداسازی و تفکیک از مبدا و تحویل آن به کانکس‌های شهر ضمن کاهش پسماند، بخش عمده‌ای از زباله‌ها بازیافت شود.

شهردار کاشان تأکید کرد: ایجاد فان‌ها در شهر سبب شده بود مردم تصور کنند در هر ساعتی از شبانه روز که اراده کنند می‌توانند زباله را بیرون بگذارند که این کار سبب تجمع حشرات، موش‌ها و جوندگان موذی و افزایش حیوانات ولگرد مانند سگ و گربه و افزایش نگران‌کننده بیماری‌هایی نظیر سالک شده بود.

ابریشمی‌راد گفت:  شست‌وشوی فان‌ها باعث روان شدن شیرابه اسیدی در خیابان‌ها و آسیب رساندن به آسفالت می‌شد و از طرفی چون جنس این سطل‌های بزرگ زباله از پلاستیک بود در زمان تمیز کردن و تخلیه شکسته و تعویض آن‌ها هزینه بالایی ایجاد می‌کرد و در بعضی مواقع نیز سرقت می‌شد.

کد خبر 390722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.