رشد ۴۲ درصدی آمار پروانه‌های ساختمانی صادر شده در منطقه ۱۳

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از رشد آمار صدور پروانه‌های ساختمانی در منطقه ۱۳ خبر داد و گفت: تعداد آن‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشته است.

سیداحمد حسینی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در دومین جلسه ملاقات مردمی شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۳ حدود ۳۸ پرونده در حوزه شهرسازی مطرح و سعی شد تا مباحث را بررسی کنیم و  برای هرکدام از پرونده‌ها شرح اقداماتی که باید از طریق منطقه در دستور کار قرار می‌گرفت و پیگیری می‌شد، اعلام و دستورات لازم صادر شد که امیدواریم سبب رضایت‌مندی اهالی منطقه باشد. 

وی با اشاره به شرایط ساخت و ساز در منطقه ۱۳ تصریح کرد: تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در این منطقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشته است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان افزود: به لحاظ متراژ پروانه‌های ساختمانی صادر شده در منطقه ۱۳، آمارها حکایت از رشد ۱۰ درصدی در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان وضعیت ساخت و ساز در یک شرایط خوبی قرار دارد و در مقایسه با سایر کلانشهرها شرایط مطلوبی را در این زمینه تجربه کرده است، خاطرنشان کرد: مقوله ساخت و ساز در دو بُعد قابل بررسی است یکی متقاضیان هستند که برای صدور پروانه مراجعه می‌کنند و دیگری میزان ساخت و ساز است، اما گاهی این دو مقوله با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود و پارامترهایی که باید در  حوزه صدور پروانه باشد، جای خود را به ساخت و ساز می‌دهد.

حسینی‌نیا عنوان کرد: طبق آمار و ارقام تقریباً رشد ۱۳۳ درصدی متراژ پروانه‌های ساختمانی صادر شده در شهر اصفهان را در مقایسه با سال گذشته شاهد هستیم.

وی با اشاره به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی در شهر اصفهان، اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی اداری در سال ۷۱ که تأکید شد صدور پروانه ساختمانی باید در کمترین زمان ممکن انجام شود، یکی از سیاست‌هایی که مورد تأکید شهردار اصفهان بوده، مدیریت فرآیند صدور پروانه ساختمانی است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: براساس همین سیاست، کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری قرار گرفت و فرآیندهای موازی که زمان را برای ارباب رجوع و متقاضیان پروانه ساختمانی طولانی می‌کرد احصاء و برای رفع آن‌ها چندین جلسه و کارگروه مشترک برگزار شد.

وی گفت: با سازمان‌های مرتبط در مورد صدور پروانه جلساتی برگزار و فرآیندهایی که بتواند صدور پروانه ساختمانی را با ضوابط طرح تفصیلی منطبق و زمان آن را به کمتر از ۳۰ روز برساند، مورد بررسی قرار گرفت؛ البته نقشه اجرایی ارائه شده ۱۸ روزه است، اما بر اساس ابلاغ شهردار اصفهان به مناطق ۱۵ گانه، صدور پروانه کمتر از ۳۰ روز اعلام و بخشنامه شده و از آبان ماه سال گذشته اجرایی شده است.

حسینی‌نیا خاطرنشان کرد: بعضی پرونده‌های مربوط به صدور پروانه‌های ساختمانی با مشکل مالکیتی مواجه است، چرا که سند ندارد و یا با ضوابط و مقررات منطبق نیست که باید کمیسیون‌های مربوطه بررسی کنند یا با اداره کل توسعه شهری در خصوص خط بدنه و یا مباحث کاربری مکاتباتی انجام شود که این پرونده‌ها از شمول بخشنامه کمتر از ۳۰ روز خارج است و ابلاغی که به مناطق انجام شده مشمول پرونده‌هایی است که مشکل مالکیتی و مباحث مربوط مشکل کاربری نداشته باشند.

کد خبر 390718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.