آفت کرم خراط درختان گردو دهاقان را تهدید می‌کند

دهاقان – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: آفت کرم خراط درختان گردو را تهدید می کند و کاهش اعتبارات، مبارزه با آن را با مشکل مواجه کرده است.

امیر صفر پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، با بیان اینکه دو سال گذشته طرح پایش و مبارزه با کرم خراط در ۲۵۰ هکتار از باغ‌های گردو این شهرستان انجام شده است، اظهار کرد: مبارزه بیشتر با این آفت زمان‌بر است و اگر اعتبارات آن فراهم نشود همه درختان درگیر شده وخطر نابودی آنها را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری بارش‌ها در سال زراعی گذشته و افزایش چهار برابری کشت‌های پاییزه، گفت: سیلاب فروردین ماه به بخش‌های زراعت، باغبانی و دام خسارت‌های جدی وارد کرده است و اکنون نیز بسیاری باغداران در حال مقابله با آفت کرم خراط هستند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان با بیان اینکه سیلاب به پرورش ماهی قزل آلا یک میلیارد ریال خسارت وارد کرده است، افزود: برخی از ساختمان‌های دامداری نیز دچار آسیب شده اما خوشبختانه هیچگونه دامی تلف نشده است.

صفرپور از بازسازی۳۵ دهنه قنات در این شهرستان خبر داد و اعلام کرد: سیلاب موجب خسارت ۳۳ میلیارد ریالی به قنات‌ها شده است.

وی افزود: قنات روستای قهه نیز برای بازسازی نیازمند ۲۷ میلیارد ریال اعتبار است و در حال حاضر بمنظور جلوگیری از خسارت بیشتر پمپاژ آب از قنات انجام می‌گیرد.

کد خبر 390693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.