سپاهان به دنبال برد شماره ۱۸ در دوئل سنتی با پرسپولیس + جدول

تیم فوتبال سپاهان در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رود که تاکنون ۱۷ بار تجربه پیروزی برابر این تیم را داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نبرد پرسپولیس و سپاهان را به طور قطع می‌توان مهمترین دیدار هر فصل فوتبال ایران پس از دربی تهران بر شمرد. دیدار تیم‌های پرطرفدار تهران و اصفهان که در بعضی از فصول در دو دهه اخیر از دربی تهران هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است پر از ماجرا و داستان‌های متنوع است که لازمه هر جدال سنتی به شمار می‌رود.

در ۷۱ بازی رسمی تاریخ دو تیم در همه رقابت‌ها از دهه ۴۰، سپاهان ۱۷ بار و پرسپولیس ۲۴ بار پیروز شده‌اند، ضمن اینکه ۳۰ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. همچنین تاکنون ۱۶۳ گل در بازی‌های دو تیم زده شده است که ۷۳ گل سهم سپاهان و ۹۰ گل سهم پرسپولیس بوده است. به غیر از تهران و اصفهان، تبریز هم یک بار میزبان مصاف دو تیم بوده که در آن دیدار سپاهان با نتیجه دو بر صفر پرسپولیس را شکست داد. دو تیم در فصل گذشته سه بار برابر یکدیگر قرار گرفتند که دو بازی در لیگ با نتیجه تساوی به پایان رسید و یک دیدار نیز در جام حذفی با گل دقیقه ۱۲۰ به سود پرسپولیس خاتمه یافت.

حدود چهار سال قبل دوران افول سپاهان با دوران اوج گیری پرسپولیس با برانکو ایوانکویچ همزمان شد و در این بین در هشت دیدار اخیر دو تیم در این سال‌ها پرسپولیس بازنده نبوده است و حاصل این دیدارها چهار تساوی و چهار برد برای پرسپولیس بوده است. آخرین برد سپاهان برابر پرسپولیس نیز به همان چهار سال پیش بازمی‌گردد، روزی که سپاهان ۴ بر ۲ پرسپولیس را در فولادشهر شکست داد و چند هفته بعد از آن بود که سپاهان رفته رفته وارد حاشیه شد و روزهای تیره و تار این باشگاه آغاز شد.

آمار ویژه رویارویی‌های سپاهان و پرسپولیس به شرح زیر است:

کد خبر 390691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.