لیونل مسی بهترین بازیکن جهان شد

یورگن کلوپ بهترین مربی و لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن سال 2019 فوتبال جهان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم بهترین های سال فیفا (The Best) دوشنبه شب - یکم مهر - برگزار شد تا بهترین های سال 2019 فیفا رسما اعلام شوند. در این فصل لیورپول به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید و تیم هایی مثل منچسترسیتی، بارسلونا و یوونتوس نیز قهرمان لیگ های داخلی خود شدند.

در بخش بهترین گل سال (جایزه پوشکاش)، این دنیل زوری مجارستانی بود که با گل قیچی برگردان فوق العاده خود، جلوتر از لیونل مسی و خوان کوئینترو به این جایزه دست یافت تا اولین برنده شب بهترین های فیفا باشد. پس از او، ساری فن فینندال که دروازه بان تیم ملی بانوان هلند و تیم بانوان اتلتیکو مادرید است، به عنوان بهترین دروازه بان سال برگزیده شد.

یورگن کلوپ، مربی تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا که با یک امتیاز کمتر از قهرمانی در لیگ برتر انگلیس هم بازماند، با شکست مائوریتسیو پوچتینو و پپ گواردیولا به عنوان بهترین مربی سال فوتبال جهان انتخاب شد. سیلویا گرگو، مادر طرفدار پالمیراس که تمامی بازی های این تیم را برای پسر نابینایش در ورزشگاه گزارش می کند، بهترین هوادار سال فیفا لقب گرفت و جایزه بازی جوانمردانه نیز به مارچلو بیلسا و تیم فوتبال لیدزیونایتد انگلستان رسید.

پس از این جایزه، نوبت به اعلام تیم سال فوتبال زنان رسید که بر این اساس، ساری فن فینندال، لوسی برونز، نیلا فیشر، کلی اوهارا، وندی رنار، جولی ارتز، آماندینه آنری، رز لاوله، مارتا، الکس مورگان و مگان راپینوئه یازده نفر منتخب فیفا در این قسمت بودند.

همینطور از بین الیسون بکر، مارک اندره تراشتگن و ادرسون مورائس، این الیسون بود که توانست به عنوان بهترین دروازه بان سال فوتبال دنیا انتخاب شود. الیسون در طی سال گذشته موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با لیورپول و در کوپا آمریکا با تیم ملی برزیل شده بود.

بهترین مربی سال در رده بانوان، به جیل الیس که مربی تیم ملی آمریکاست و با این تیم قهرمان جام جهانی فوتبال بانوان شده بود رسید. ضمن این که پس از این جایزه، تیم منتخب سال فیفا در فوتبال مردان اعلام شد که این تیم شامل الیسون بکر، سرخیو راموس، ویرجیل فن دایک، ماتیاس دلیخت، مارسلو، مودریچ، فرنکی دی یونگ، لوکا مودریچ، ادن هازارد، کیلیان ام باپه، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بود.

در انتهای این مراسم نیز جایزه بهترین بازیکن مرد فوتبال دنیا در سال 2019 از بین ویرجیل فن دایک، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، به لیونل مسی فوق ستاره تیم بارسلونا رسید و همینطور در بخش بانوان نیز مگان راپینوئه به عنوان بهترین بازیکن اعلام شد.

کد خبر 390689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.