احمدی‌نژاد کاندیدای جامعه روحانیت نبود

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

هیات رئیسه مجلس نسبت به هتک حرمت نمایندگان بی تفاوت نباشد

هجدهمین جلسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با حضور  تمامی اعضا برگزار شد. در ابتدای این جلسه با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی به  آغاز سال تحصیلی اشاره شد و بر ضرورت  ارتقا جایگاه معلمان با اتخاذ تدابیری از سوی دولت، مجلس و مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای حفظ شان و منزلت معلمان تاکید شد.اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با اشاره به تحرکات جریانی خاص در جهت تخریب جایگاه مجلس و نمایندگان اصلاح طلب از سقوط اخلاقی برخی افراد و رسانه های مدعی ارزش‌ها در هتک حرمت نماینده عضو فراکسیون امید اظهار تاسف کردند و از هیات رئیسه مجلس خواستند از جایگاه مجلس و نمایندگان دفاع کند و نسبت به تخریب نمایندگان متعهد و شجاع مجلس بی تفاوت نباشد.
در این جلسه رئسای کارگروه استان‌ها ،ارتباطات و رسانه و کارگروه تدوین راهبردها، سیاست ها و برنامه ها گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کردند.

اقدامات امنیتی وزارت کشور در اربعین

 عبدالرضارحمانی فضلی ظهر امروز(دوشنبه) در دوازدهمین جلسه ستادمرکزی اربعین گفت: کار ستاد اربعین با حضور همه دستگاه‌های مربوطه آغاز شد که ۱۴ کمیته در آن نقش دارند. در اولین جلسه این ستاد پیشنهاداتی ارائه شد و اعضا مشکلاتشان رامطرح کردند و تصمیم گیری‌های لازم صورت گرفت. رحمانی فضلی با بیان اینکه با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید، پیش بینی می‌کنیم امسال حدود ۳ میلیون زائر وارد کشور عراق شوند، افزود: بیشترین تعداد زائر را در مراسم اربعین ۹۶ با تعداد ۲ میلیون ٥٠٠ هزار داشتیم. وی ادامه داد: دو هزار و ٦٠٠موکب در ایام اربعین برای ارائه خدمات به زائران تدارک دیده شده اند. امسال قرار است ۱۶۴ میلیون وعده غذا به زائران ارائه شود در حالی که تا سال گذشته تعداد ۲٠٠٨ موکب ایرانی در عراق برپا شده بود. بازه زمانی ارائه خدمات در ایام اربعین پنج روز افزایش یافته و در مجموع همه خدمات با توجه به پیش‌بینی افزایش زائر در ایام اربعین، افزوده خواهند شد. رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل تلاش داریم ظرفیت استفاده از قطار و هواپیما افزایش پیدا کند، اعلام کرد: همچنین ۱۲ هزار اتوبوس برای حمل و نقل زائران در نظر گرفته شده است؛ البته بنا داریم امکانات بیشتری در اختیار زائرین قرار دهیم.
 وی درباره اقدامات امنیتی در اربعین گفت: در این زمینه دو نشست با مرزداران و مسئولان استان‌های مرزی کشور در عراق برگزار کردیم و همه اقدامات لازم انجام شده است. هزینه‌های مراسم اربعین با کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و کمک‌های دولت برای امور زیرساختی است، پس ضروری است مردم در این زمینه در کنار ما باشند.
 رحمانی فضلی تاکید کرد: موضوع مهم دیگر توجه زائران به بیانیه‌ها و نکاتی است که از سوی مسئولان ارائه می‌شود؛ چرا که جابجا کردن سه میلیون زائر در بازه زمانی حدود ۲۰ روز کاری بسیار بزرگ است و پیدایش مشکلی هرچند ناچیز، باعث بروز مشکلات مختلف برای زائران خواهدشد. مراسم اربعین برای مردم مانند عاشورا و تاسوعا اعتقادی است و مردم از آن حمایت می‌کنند.

شرط مذاکره با آمریکا از زبان ربیعی

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری این هفته خود با اهالی رسانه، با اشاره به سفر رئیس جمهوری به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: رئیس جمهوری راهی مجمع عمومی سازمان ملل خواهد شد تا پژواک پرطنین مقاومت ایرانیان و زبان گویای مطالبات ملت ما از این تریبون جهانی باشد. وی افزود: رئیس جمهوری ابتدا تردید داشت که این سفر انجام شود یا خیر و در جلسات مختلف این تردید را بیان می کرد و همفکری و هم نظری دوستان را می‌طلبید. اما این سفر انجام شد و دلیل آن هم احقاق حقوق ملت ایران و رساندن پیام کشورمان به مجامع جهانی و افکار عمومی دنیا بود. ربیعی ادامه داد: ما قبلا هم گفتیم، در صورتی که تحریم‌ها به صورت کامل برداشته شود مذاکره خواهیم کرد. آمریکا هم باید تحریم‌های خود را کاملا لغو کند و به میز مذاکره بازگردد. اگر آمریکا آماده توقف تحریم ها و بازگشت به برجام باشد، راه برای تصمیم گیری باز است؛ هیچ تعارضی در داخل در این باره وجود ندارد.

احمدی‌نژاد کاندیدای جامعه روحانیت نبود

حجت الاسلام وا المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت وگ با اشاره به عدم حمایت جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز از احمدی نژاد گفت: در انتخابات ۱۳۸۴ جامعه روحانیت از آقای احمدی‌نژاد حمایت نکرد. در سال ۱۳۸۸ رقابت بین دو نفری بود که به تعبیر مرحوم آیت‌آلله مهدوی‌کنی [در مورد آنها] این بود: «ما ناگزیریم بین دو شر، اقل‌الشرین را انتخاب کنیم». خوب دقت کنید! این حرف حکایت از چه داشت؟ از یک نوع انتخاب بین بد و بدتر. به عبارت دیگر این آقا کاندیدای این مجموعه نبود. طبعاً یک مجموعه سیاسی که می‌خواهد وارد مسائل سیاسی شود، گاهی ناگزیر به انتخاب بین بد و بدتر است. ولی نمی‌گوید که این کاندیدای من است. نه! کاندیدایی نیست که او برگزیده و به میدان فرستاده. کاندیدایی است که در لحظه تعیین سرنوشت باید یا او انتخاب شود یا دیگری، سومی وجود نداردو ناچارا این اتفاق می‌افتد. وی افزود:ح آیت‌الله خامنه‌ای سابقه دو دوره ریاست‌جمهوری را دارند که در نهایت نه فتنه‌گر شدند، نه فرار کردند و نه به حاشیه رفتند. مرحوم آقای هاشمی‌رفسنجانی دو دوره رئیس‌جمهور بودند و در نهایت نه فرار کردند، نه حاشیه رفتند و نه فتنه‌گر شدند. حاشیه رفتن آقای هاشمی بعد از سال ۸۸ بود و از این زمان تا دوره ریاست‌جمهوری ایشان یک فاصله عمیق وجود دارد. اشتباه نشود. البته در آن زمان هم ایشان حاشیه نرفتند، می‌توان گفت تا حدودی از مواضع قبلی خود فاصله گرفت وگرنه حاشیه نرفتند و تا آخر رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام بودند و چند دوره نیز نایب‌رئیس محلس خبرگان بودند. البته آن دوره آخر دیگر نایب‌رئیس هم نبودند. بنابراین تجربه خوبی نسبت به خودِ حضرت آقا و آقای هاشمی داریم. این مساله یک‌بار نسبت به آقای خاتمی و یک‌بار نسبت به آقای احمدی‌نژاد رخ داده است.

دانش‌آموزان تحمل نظر مخالف را در خود ایجاد کنند

محمدرضا عارف صبح امروز (اول مهرماه) در سخنرانی خود در دبیرستان دخترانه صدیقه کبری شهر ری ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و هفته  دفاع مقدس گفت: خوشحالم که در اولین جشن سال تحصیلی دهه پنجم انقلاب در خدمت دانش‌آموزان هستم. مهم‌ترین مساله‌ی ما منزلت و توجه به معیشت معلمان است؛ امیدواریم با مدیریت جدید آموزش و پرورش و همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی تنها دغدغه معلمان را به تربیت شما جوانان تغییر دهیم. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما باید بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده و به توصیه‌های مقام معظم رهبری دقت کنید. یکی از بندهای گام دوم انقلاب خطاب به شما دانش‌آموزان و در مورد علم، دانش و فناوری است. وی با تاکید بر سه مهارت فوق ادامه داد: مهم‌ترین مهارت در دنیای امروز این است که چگونه یاد بگیریم. ما باید سعی کنیم در تمام روزهای سال از منابع مختلف چیزهای مفید یاد بگیریم. دومین مهارت که نیازمند تمرین و آموزش است مهارت کار تیمی و مشارکتی است. دانش‌آموزان باید اختلاف‌ها و سوتفاهم‌ها را حل کرده و نسبت به هم گذشت داشته باشند. در دنیای فعلی به دوستی و همدلی نیاز داریم. عارف در پایان با تاکید بر ضرورت تقویت مهارت گفت‌وگو و تحمل به اخلاق‌مداری تاکید کرد و گفت: دانش آموزان باید یاد بگیرند که حرف یکدیگر را گوش کرده و با یکدیگر گفت‌وگو کنند. آن‌ها باید تحمل نظر مخالف را در خود ایجاد کنند. گفت‌وگو علاج جامعه آشفته و پرتنش امروز است. تلاش کنید تا اخلاق‌مداری را سرلوحه تمام فعالیت‌های فوق قرار دهید.

کد خبر 390671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.