جای تسهیل گری و کارآفرینی در مدارس خالی است

استاندار اصفهان گفت: تسهیل گری و کارآفرینی مواردی است که جای خالی آن‌ها در مدارس حس می‌شود. متاسفانه فارغ‌التحصیلان امروزی از آموزش و پرورش گرفته تا دانشگاهیان همه به دنبال کار در ادارات هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی پیش از ظهر امروز در آئین زنگ بازگشایی مدارس و زنگ مقاومت در دبیرستان دخترانه شهید شالباف، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای فرهنگی اظهار کرد: آموزش و پرورش بزرگراه دانایی، معرفت و علم است و طی کنندگان این مسیر ارزش آفرینان عرصه علم، ادب، فرهنگ و دانش با یکصد سال سابقه در شهر اصفهان هستند.

وی افزود: آموزش و پرورش یکی از استراتژیک ‌ترین و بنیادی‌ترین واحدها در فرآیند توسعه است و به تعبیر امام (ره) جنس کار فرهنگیان از نوع رسالت پیامبران است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: ضریب اهمیت و ابدیت آموزش و پرورش و بحث فرهنگ و دانش بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ همه کسانی که دل در گرو توسعه دارند، هدف شان خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان شان پیشرفت کشور و آینده سازی برای جوانان است می دانند که چاره ای جز تقویت آموزش و پرورش ندارند. تعلیم و تربیت با توجه به نوآوری دانش اقتضائات خاص خود را می طلبد. کاروان علم به سرعت در حال حرکت است و ذره ای درنگ و تاخیر ما را از پیشرفت ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، هنری و فنی عقب می‌اندازد.

رضایی اظهار کرد: متدها و روش‌های سنتی اگر چه همه قابل تحسین اند اما استان اصفهان می تواند در تحرکات جدید پیشرو بوده و در زمینه تعلیم و تربیت به نحو نوین از شگردها و روش های جدید دنیا استفاده کند. تسهیل گری و کار آفرینی عرصه ای است که در مدارس جای خالی آن به شدت حس می‌شود. فارغ‌التحصیلان امروزی از آموزش و پرورش گرفته تا دانشگاه همه به دنبال کار در ادارات هستند. متاسفانه عده‌ای نیز فکر می‌کنند که معضل اشتغال در کشور با ایجاد شغل های اداری و دفتری قابل حل است و این اشتباه بزرگی است که در مسئله آموزش در هیچ سطحی به آن پرداخته نشده است.

رضایی خاطرنشان کرد: کار آفرینی و تسهیل گری، ایجاد فضای اشتغال و نگرش دانش بنیان همگی برای اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری که هدف آن رونق تولید است مطرح می شود و از اقتضائات بسیار اساسی و مهمی است که باید با کار و تلاش و نوآوری آن‌ها را اجرای کرد. امروز هیچ کلاسی بدون معلم نیست و این اتفاق خوشایند، مرهون زحمات همکاران فرهنگی در آموزش و پرورش و شایسته تقدیر است. باید راه و روش آموزش و پرورش استفاده از متدهای روز باشد و این روش‌هاسر لوحه کار  قرار گیرد.

کد خبر 390665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.