تامین مالی شهر با ابزار بورس

رویدادهای اقتصادی متعددی کلانشهرهای کشور را در روزهای اخیر درنوردیده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به درج اوراق مشارکت شهرداری مشهد در بورس تهران و اجرای الکترونیکی طرح ممیزی املاک کلانشهر تهران اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیر تامین منابع مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از درج اوراق مشارکت شهرداری مشهد در فهرست‌ معاملات بورس تهران خبر داد و گفت: "۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری مشهد برای انجام معاملات ثانویه با دریافت سه نماد بورسی در فهرست‌ معاملات بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

سید محمد عنبری اظهار کرد: به منظور تامین مالی و تکمیل فاز دو و سه خط ۳ قطار شهری مشهد، ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با اخذ سه نماد مشهد ۱۴۱۲، مشهد ۰۱۱۲ و مشهد ٠٠١٢ در فهرست بورس اوراق بهادار تهران درج شد. بر این اساس سه هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با نماد "مشهد "٠٠١٢ برای تامین مالی و تکمیل فاز دو خط سه قطارشهری مشهد از ۲۳ شهریورماه در این فهرست گشایش یافت و با نرخ سالانه ٢٠ درصد سود علی‌الحساب، به ضمانت بانک آینده و تامین سرمایه امین برای انجام معاملات ثانویه در فهرست بازار بورس درج شد.

مدیر تامین منابع مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این اوراق چهارساله و موعدهای پرداخت سود آن هر سه ماه یکبار است، ادامه داد: به منظور تامین مالی و تکمیل فاز سه خط سه قطارشهری مشهد ١۵٠٠ میلیارد ریال اوراق مشارکت با درج نماد مشهد "٠١١٢" به ضمانت بانک "صنعت و معدن" و "تامین سرمایه اکسیر سودا" و ۵۵٠٠ میلیارد ریال اوراق مشارکت با درج نماد "مشهد ١۴١٢" به ضمانت "بانک صنعت و معدن" و "تامین سرمایه امین"، با نرخ سالانه ١٨ درصد سود علی‌الحساب از ٣٠ شهریور ماه در فهرست بازار بورس گشایش می‌یابد."

دیگر اخبار اقتصاد شهری به شرح ذیل است:

** اجرای الکترونیکی ممیزی املاک کلانشهر تهران

عبدالحمید امامی اظهار کرد: با اجرای طرح ممیزی املاک شهر در تمام مناطق، گام مهمی برای تحقق شهرداری الکترونیکی و ارائه خدمات سریع و بهتر به شهروندان برداشته می‌شود.

وی کمک به عمران، توسعه و آبادانی بیشتر و رضایت مندی شهروندان را از مهمترین مزایای این طرح دانست و افزود:  اجرای طرح ممیزی املاک باعث می شود برنامه ریزی های آینده شهرسازی بر اساس اطلاعات دقیق صورت گیرد.

** تمرکز منابع مالی باعث ایجاد عدالت در توزیع خدمات می‌شود

معاون مالی و اقتصادی شهردار زاهدان با اعلام تشکیل خزانه داری در شهرداری زاهدان و ایجاد مزیت عدالت توزیعی و خدماتی، گفت: خزانه داری شهرداری زاهدان با هدف استفاده حداکثری از منابع و کنترل و مدیریت بهینه مصارف به عنوان بخشی از دستور العمل جامع نظام مالی شهرداری‌ها آغاز به کار نمود.

** اعلام خبر تدوین کتاب "فرصت‌های سرمایه گذاری در شهر تبریز"

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری تبریز گفت: کتاب فرصت‌های سرمایه گذاری در شهر تبریز با تمام جزئیات لازم برای سرمایه گذاران، تدوین شد.

رضا جمالی اظهار کرد: در این کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشخص شده و سرمایه‌گذاران با استفاده از آن می‌توانند نسبت به سرمایه گذاری در مجموعه شهرداری اقدام کنند. همچنین در این کتاب مشخص شده که شهرداری در چه زمینه‌ها و با کدام ظرفیت پذیرای سرمایه گذاران است.

** نباید در طرح‌های جامع شهرها سرانه‌ مسکونی کاهش یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: در تهیه طرح‌های جامع شهرها، باید تلاش شود تا سرانه‌های مسکونی کاهش نیابد زیرا با این روش از افزایش بی‌رویه قیمت زمین در شهرها جلوگیری خواهد شد

رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با اشاره به این مطلب که شرکت‌های دانش‌بنیان یا تولیدی و صنعتی و یا تحقیقاتی به شمار می‌روند، افزود: ضوابط و مقرراتی در خصوص مکانیابی شرکت‌های دانش‌بنیان تعیین و تعریف خواهند شد تا بتوان از طریق شرکت‌های دانش بنیان و ترویج و تشویق آنها به تولید ثروت در جامعه کمک کرد.

** استفاده از ظرفیت بهره‌برداران متخصص در صنعت هتلداری مشهد

رئیس اداره بهره برداری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد به دنبال ارتقا مدل‌های بهره برداری از پروژه‌های شاخص شهری نسبت به انتشار فراخوان شناسایی بهره‌بردار هتل آرمان اقدام نموده است.

میثم امانی اظهار کرد: به منظور حفظ و ارزش آفرینی به دارایی‌های شهرداری مشهد، بهینه سازی خدمات، افزایش رضایت زائران، مجاوران و بهره گیری از ظرفیت‌های متخصصان بخش خصوصی در صنعت هتل‌داری فراخوان شناسایی بهره‌بردار هتل آرمان منتشر شد.

وی افزود: این هتل در ١٣ طبقه با بیش از ٢٨٠ اتاق و مساحت ٣٩ هزار مترمربع، در فاصله ۵٠٠ متری بارگاه منور ثامن الحجج (ع) واقع شده است که سالانه میزبان حجم بالایی از زائران این بارگاه است.

کد خبر 390661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.