سیستم روشنایی خیابان‌ها در انگلستان مدرن می‌شود

با توجه به هزینه‌های روزافزون انرژی در جهان و با وجود این واقعیت که بخش عمده نیروی برق مصرفی شهرها صرف روشنایی‌های خیابانی می‌شود، نیاز بسیاری به جایگزینی هر چه سریع‌تر این سیستم‌ها با انواع کم مصرف آن وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چراغ‌های خیابانی انگلستان در حدود ۹۵ درصد از روشنایی خیابان‌های عمومی آن را به خود اختصاص می‌دهد و روشنایی پنج درصد باقی‌مانده با وجود نور تابلوها و بولاردهای درخشان تأمین می‌شود. بولاردها یا راهبندهای ستونی، تیرک‌های کوتاه مستحکم و متحرکی هستند که از یک استوانه فولادی و یک سیستم محرک خطی برای بالا و پایین رفتن تشکیل شده است و به منظور کنترل تردد وسایل نقلیه (بیشتر به دلایل امنیتی) مورد استفاده قرار دارند.

با توجه به سرعت بالای افزایش هزینه‌های روشنایی کارآمد، مقامات و مسئولین محلی انگلستان به دنبال جایگزینی سیستم‌های LED با انواع سنتی هستند. سیستم‌های LED دارای ۱۰۰ هزار ساعت روشنایی است در حالی که لامپ‌های سنتی تنها ۱۵هزار ساعت روشنایی را تأمین می‌کنند. این جایگزینی کاهش چشمگیری در هزینه‌های عملیاتی این بخش را در پی خواهد داشت. با توجه به پیش‌بینی‌های انجام گرفته، هزینه برق مصرفی خیابان‌های انگلستان تا سال ۲۰۲۲ با رشد ۱۷ درصدی مواجه خواهد بود.

علاوه بر این انتظار می‌رود که ارائه پروژه‌های جدید توسط مقامات محلی به منظور جایگزینی سیستم‌های روشنایی منسوخ شده با انواع جدید، سهم بازار این بخش را با رشد چشمگیری مواجه سازد. در حال حاضر نیز با وجود پیاده‌سازی برنامه‌های مذکور طی پنج سال اخیر بازارهای صنایع روشنایی و الکتریسیته این کشور رشد مداوم و قابل‌توجهی داشته است. بخش تعمیر و نگهداری نیز سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است، ولی تجهیزات جایگزینی پروژه‌های جدید، بیشتر روی مناطق جدیدی از راندمان انرژی متمرکز خواهد بود؛ بنابراین انتظار می‌رود که با کاهش نرخ تأخیر (زمان بین شروع و اتمام فرآیند تولید) و پایین آمدن قیمت محصولات با توجه به افزایش نفوذ تولیدات LED، در درازمدت این هزینه‌ها کاهش یابد و استقرار سیستم‌های جدید، با تثبیت هزینه‌ها و رشد یک تا دو درصدی آن‌ها تا پایان دوره همراه شود.

تاکنون بخش قابل‌توجهی از ساختمان‌های عمومی انگلستان با سیستم LED جایگزین شده است ولی همچنان تعداد قابل‌توجهی از نورپردازی‌های قدیمی وجود دارد که آماده جایگزین شدن است. تحولات جدید مسکن در این کشور نیز پتانسیل بالایی برای ایجاد رشد قابل توجه در بازار و دستیابی به اهداف بلندپروازانه مقامات آن دارد.

کد خبر 390654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.