خواستار پیمان خواهرخواندگی با شهرهای ارمنستان هستیم

شهردار یزد در نشست با «آراتاشس تومانیان» سفیر کشور ارمنستان در ایران، خواستار پیمان خواهرخواندگی با شهر "گیومری" ارمنستان شد.

به گزارش ایمنا، جمال‌الدین عزیزی در دیدار با آراتاشس تومانیان، سفیر کشور ارمنستان در ایران که به شهر یزد سفر کرده است، ضمن معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی یزد با بیان اینکه در تلاش هستیم با کشورها و شهرهایی که اشتراکات نزدیکی با هم داریم ارتباط متقابل و تنگاتنگی داشته باشیم و بتوانیم از مشترکات همدیگر استفاده کنیم، خواستار انعقاد تفاهم‌نامه با ایروان در خصوص خواهرخواندگی با برخی از شهرهای ارمنستان از جمله شهر گیومری، برای تعامل و ارتباطات فرهنگی و اقنصادی متقابل شد.

شهردار یزد جشن نوروز و چهارشنبه‌سوری را از جمله جشن‌های مشترک ایران و ارمنستان عنوان کرد و افزود: وظیفه داریم فرهنگ و داشته‌های خود را به جهانیان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۲۲ میلادی، نامزد پایتخت کتاب جهان خواهیم شد، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم از تجربیات کشور ارمنستان در زمینه پایتخت کتاب جهان استفاده کنیم.

عزیزی با اشاره به زندگی مسالمت‌آمیز ادیان زرتشتی، کلیمی و ارمنی در کنار هم، تصریح کرد: با توجه به همسایگی ارمنستان با ایران، آمادگی داریم برنامه‌های مشترک فرهنگی بین یزد و شهرهای ارمنستان از قبیل برگزاری نمایشگاه‌های کتاب یا شب‌های فرهنگی و موسیقی برگزار کنیم.

شهردار یزد تصریح کرد: به غیر از ارتباطات فرهنگی، یزد یک شهر صنعتی با کارخانه‌های زیاد است که در حال فعالیت بوده و می‌توانند برای مبادلات بازرگانی و تجاری مورد توجه قرار گیرد.

وی از سفیر کشور ارمنستان در ایران خواست تا با پای پیاده در بافت سنتی و تاریخی شهر یزد قدم بزند تا در جایی که دنیا به عنوان میراث جهانی آن را شناخته است، از معماری و سبک زندگی مردم یزد که طی صدها سال زندگی کرده‌اند بازدید کند.

آراتاشس تومانیان، سفیر کشور ارمنستان در ایران نیز در این نشست، شهر یزد را مرکز فرهنگی ایران دانست و اظهار امیدواری کرد: در تلاش هستیم در راستای گسترش ارتباطات متقابل در زمینه اقتصاد، توریست و فرهنگ اقدامات خوبی انجام شود.

وی از پیشنهاد شهردار یزد در خصوص خواهرخواندگی یزد با شهر "گیومری" ارمنستان ابراز خوشحالی کرد و برای گسترش ارتباط بیشتر این دو شهر قول مساعد داد.

کد خبر 390653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.