مرمت راسته پنیر فروشان بازار تاریخی ارومیه به زودی تکمیل می‌شود

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه گفت: پروژه مرمت راسته پنیرفروشان بازار تاریخی در آستانه تکمیل شدن است.

به گزارش ایمنا، داریوش نوری اظهار کرد: در راستای حفظ و صیانت از ابنیه تاریخی شهر و همچنین جلوگیری از نفوذ رطوبت و پوسیدگی مصالح، طرح مرمت راسته پنیرفروشان پس از تخریب به شکل اولیه خود نوسازی شد.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده در خصوص اجرای این عملیات، افزود: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال تکمیل است که در این راستا پس از استحکام‌بخشی طاق‌ها، گنبدها و پایه‌ها عملیات اجرایی مرمت این بناها، مطابق با الگوی اولیه تاریخی به پایان رسیده است.

نوری ادامه داد: این پروژه با هدف حفظ و نگهداری آثار تاریخی، هویت شهری و ارتقاء کیفیت محیط از نظر بصری و عملکردی در حال اجرا است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات اجرایی کفسازی این پروژه طی هفته‌های آتی جهت استفاده کسبه و بازاریان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: این پروژه با هدف حفظ و نگهداری آثار تاریخی، هویت شهری و ارتقاء کیفیت محیط از نظر بصری و عملکردی در حال اجرا است.

کد خبر 390643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.