نخستین هنرستان استارتاپی ایران در مشهد بازگشایی شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد از نواخته شدن زنگ نخستین هنرستان پسرانه استارتاپی ایران همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در این شهر خبر داد.

شهریار آل‌شیخ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر ورود به دانشگاه دغدغه مدیران نظام آموزشی نیست، امروز با دانش‌آموخته‌هایی مواجه هستیم که مشکل اشتغال دارند که به نوبه خود بحران اجتماعی بزرگی است.

وی آغاز به کار نخستین هنرستان استارتاپی رکاد مشهد را آغاز تحول مهمی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نحوه  بکارگیری مهارت‌ها مهم‌تر است، چراکه در این هنرستان دانش‌آموزان بر اساس پروژه‌هایی که انجام می‌دهند (پروژه محور) آموزش می‌بینند؛ همانطور که پرورش روحیات کار تیمی، خلاقیت، کارآفرینی، احیای نشاط و شادابی در دانش‌آموزان هم جزو اهداف آموزشی این هنرستان است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد تصریح کرد: همه اجزای ساختار سنتی (آموزشی) دچار تحول شده است و در آینده هیچ کاربردی نخواهد داشت به نحوی که در آینده نظام آموزشی قطعا تغییر خواهد کرد، کسانی آینده علمی موفقی دارند که در ایجاد کسب و کار تفکر خلاق داشته باشند؛ همانطور که در شرایطی که رشد اقتصادی منفی بوده، کسب و کارهای نوین به بهترین نحو فعالیت کردند.

آل‌شیخ با تاکید بر اهمیت توجه به نیروی انسانی خلاق و نوآور به عنوان با ارزش‌ترین دارایی و اساسی‌ترین زیرساخت اقتصاد دانش‌بنیان و کارآفرین، به مسئله آموزش اشاره کرد و گفت: باید آموزش همزمان با برطرف کردن نیازها انجام شود، ایجاد هدف‌ها و در نظر گرفتن چالش‌ها باعث می‌شود که دایره علم بشر توسعه پیدا کند و انجام کار تیمی و تفکر نقادانه جزو مسائل بسیار جدی زندگی باشد.

وی خاطرنشان کرد: هنرستان استارتاپی رکاد الگوی علمی کشور است و نگاه همگان به نتیجه و خروجی این هنرستان است.

کد خبر 390637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.